حمله سایبری به کمپانی ها و آژانس های دولتی عربستان / گلف نیوز: ایران مظنون است!


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , حمله سایبری

وزیر کار عربستان سعودی گفته صندوق توسعه منابع انسانی هدف آخرین قربانی حمله هکرهایی بوده که به آژانس ها و کمپانی های دولتی این کشور حمله کرده اند.

  گلف نیوز نوشت: کمپانی ها و آژانس های دولتی سعودی هدف حمله سایبری قرار گرفتند. تلویزیون دولتی عربستان مقصر این حملات سایبری را اعلام نکرده اما ایران مظنون است.

 

به گزارش «انتخاب»؛ وزیر کار عربستان سعودی گفته صندوق توسعه منابع انسانی هدف آخرین قربانی حمله هکرهایی بوده که به آژانس ها و کمپانی های دولتی این کشور حمله کرده اند.

 

این وزیر عربستان گفته داده های این وازت خانه و اطلاعات مشتری ها مورد حمله قرار نگرفته است.

 

به گفته سخنگوی وزارت خانه خالد ابالخیل با استناد به ارزیابی های خانی الزید کارشناس امنیتی که بیش از 15 نهاد دولتی و شرکت هایی که مورد هدف قرار گرفته اند را بررسی کرده ، ویروس «شمعون 2» آژانس های متعدد دولتی و بخش خصوصی را مورد حمله قرار داده است.

 

یک مرکز امنیت سایبری با شرکت های متعددی که مورد حمله این ویروس قرار گرفته اند ارتباط برقرار کرده و تا ساعاتی دیگر بیانیه مرتبط با این مساله منتشر خواهد شد.

 

به گزارش الاخباریه، پیدا کردن محل این ویروس واز کار انداختن آن کمی زمان میبرد. تلویزیون دولتی عربستان مقصر ارسال این ویروس را معرفی نکرده اما رقیب منطقه ای عربستان یعنی ایران که در سوریه ویمن در مقابل نیروهای سعودی با نیروهای نیابتی اش در حال جنگ است مظنون است که پشت پرده این حمله سایبری قرار دارد.

 

بنابرادعای گلف نیوز، مقامات آمریکایی گفته اند که پشت پرده هک شدن آرامکو (شرکت نفت عربستان سعودی ) در سال 2012 ایران بوده و بازرسان نیز تهران را در خرابکاری های ماه نوامبر علیه نهادهای دولتی سعودی مقصر می دانند و به ایران مظنونند.

 

مقامات بخش هوانوردی عربستان سعودی نیز در گذشته هدف حملات سایبری قرار گرفته اند.