ازسرگیری پروازها به نجف حداقل از دو هفته دیگر


اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , پروازها به نجف

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه جلسه نخست میان نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با هیات فرودگاه نجف در فضایی مثبت برگزار شد، اظهار کرد: ادامه این جلسات در شهر نجف با هدف رسیدن به راهکاری قطعی پیگیری می‌شود.

 مقصود اسعدی‌سامانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در نخستین جلسه که با حضور مدیرعامل فرودگاه نجف و تعدادی از اعضای هیات‌ مدیره و مدیران فرودگاه مذکور در تهران برگزار شد، موضوعات و مطالبات طرفین مطرح شده و راهکارهایی در این زمینه ارائه شد.

 

به گفته وی همچنین در این جلسه دو طرف به این نتیجه رسیدند که برای پیاده‌سازی و اجرایی کردن این راهکارها تصمیمات در نشست‌های کارشناسی و تخصصی در طول هفته جاری در نجف برگزار شود.

 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: با توجه به تعامل مثبتی که میان مدیریت فرودگاه نجف و شرکت‌های ایرانی شکل گرفته و البته اهمیتی که از سرگیری این پروازها برای زائران عتبات عالیات دارد، امیدواریم که نتیجه قطعی این جلسات به از سرگیری پروازها منجر شود.

 

به گفته سامانی هر گونه تصمیم‌گیری برای از سرگیری دوباره پروازها منوط به نتیجه جلسه کارگروه کارشناسی خواهد بود که در نجف برگزار می‌شود.

 

همچنین جعفرزاده - مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی - نیز با تایید این خبر اعلام کرد که احتمالا مذاکرات تا اواخر هفته آینده انجام شود و با توجه به نگاه مثبتی که دو طرف به از سرگیری پروازهای ایران داشته‌اند، امید به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات بسیار بالاست.

 

به گزارش ایسنا، شرکت‌های هواپیمایی ایران از صبح روز گذشته و پس از اعلام قطعی چند هفته قبل پروازهای خود به مقصد نجف اشرف را متوقف کردند.

 

سیاست‌های جدید اقتصادی مسئولان این فرودگاه در افزایش عوارض فرودگاهی و بالا بردن هزینه‌های پرواز اصلی‌ترین دلیل تصمیم جدید ایرلاین‌های ایرانی بوده است.

 

مذاکرات دو طرف برای از سر گیری دوباره پروازها از روز گذشته در تهران آغاز شد که به نظر می‌رسد ادامه آن در عراق پیگیری می‌شود.