1.5 میلیارد مترمکعب گاز به مخزن ذخیره سازی سراجه تزریق می شود - مخزن ذخیره گاز سراجه به 1.5 میلیارد متر مکعب

مخزن ذخیره گاز سراجه به 1.5 میلیارد متر مکعب

مخزن ذخیره گاز سراجه به 1.5 میلیارد متر مکعب

برگزیده ها: 1.5 میلیارد مترمکعب گاز به مخزن ذخیره سازی سراجه تزریق می شود

برگزیده ها حجم ذخیره گاز در مخزن سراجه قم امسال به بیش از ١,٥ میلیارد مترمکعب می رسد.

مدیر منطقه سه عملیات انتقال گاز در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این که عملیات فرآورش گاز در این تاسیسات از ابتدای فروردین ماه امسال متوقف شده است به خبرنگار شانا گفت: عملیات تزریق گاز از ٢٠ فروردین ماه امسال آغاز شده است.

به گزارش برگزیده ها هوشنگ مهردادفر افزود: عملیات تزریق بر اساس برنامه و با هماهنگی دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران انجام خواهد شد.

وی اعلام کرد: هم اکنون عملیات تزریق و برداشت گاز از طریق هشت حلقه چاه انجام می شود و این تعداد در آینده به ١١ حلقه چاه افزایش می یابد.

مهردادفر در ادامه به برداشت میعانات گازی از این مخزن اشاره کرد و گفت: در فصل برداشت (٤ ماه پایان سال)، ١٢ هزار و ٦٥٣ تن میعانات گازی از این مخزن برداشت شده است.

مخزن سراجه قم با قابلیت ذخیره سازی یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون مترمکعب گاز در فاز نخست و سه میلیارد و ٣٠٠ مترمکعب گاز در فاز دوم، در ٤٠ کیلومتری جنوب شرقی شهر قم و ١٤٠ کیلومتری تهران قرار دارد.

این مخزن به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، نزدیکی آن به استان تهران (نقطه حداکثر مصرف)، همچنین مجاورت با خط لوله سراسری گاز، به عنوان گزینه ای مناسب برای تولید و ذخیره سازی گاز مطرح است.

عضویت کانال رسمی شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) در تلگرام
,