قلعه‌نویی و سال‌های دور از جام/ آیا طلسم برابر دایی شکسته می‌شود؟


اخبار,ورزشی ,خبرهای ورزشی,قلعه نویی

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی که چندسالی است نتوانسته در لیگ برتر عنوان قهرمانی را به خود و تیم هایش اختصاص دهد این فرصت را دارد که برابر علی دایی طلسم را بشکند.

 به گزارش  مهر، امیر قلعه نویی در آخرین کنفرانس خبری لیگ برتر پس از دیدار با نفت تهران جمله ای گفت که جای بحث دارد. او گفت: من هرکجا که مربیگری کرده ام آنها به من بدهکار بوده اند اما در تراکتورسازی من به باشگاه بدهکار شدم.

 

این حرف البته جای بحث و بررسی بسیار دارد و باید از امیر قلعه نویی در این رابطه سوال کرد که استقلال و سپاهان چه بدهی به امیر قلعه نویی داشته اند که تراکتورسازی نداشته است. امیر قلعه‌نویی در سپاهان که حتی از نظر مالی تمام دستمزد خود را گرفت و در استقلال هم غالبا او تا نیم فصل بیش از هفتاد درصد پول خودش را می گرفت.

 

از منظر آماری هم که استقلال با امیر قلعه نویی رده های پنجم و ششم را هم تجربه کرد آیا آن روزها این مربی به استقلال بدهکار نبود؟ آیا با خرید نیکبخت ها و نوری ها و بازیکنان تمام شده دیگر در آن دوران به استقلال بدهکار نشد؟ آیا وارد کردن و خارج کردن بیش از چهل بازیکن در عرض دو سال در استقلال که این باشگاه را به محله برو و بیا تبدیل کرده بود استقلال را طلبکار می کرد یا امیر قلعه نویی را؟

 

امیر قلعه نویی امسال در تراکتور سازی با مشکلاتی مواجه شد اما واقعیت این ست که تراکتورسازی امسال در ابتدای فصل یکی از بهترین تیم های لیگ بود و بازیکنان بزرگ و خوبی را به خدمت گرفته بود. در چنین شرایطی باید تاکید کرد که کسب نتیجه سومی در لیگ یک شکست محسوب می شود چرا که با وجود بسته شدن نقل و انتقالات زمستانی این تیم پرستاره ترین تیم لیگ برتر محسوب می شد.

 

نکته مهمی که امیر قلعه نویی باید به آن دقت کند اما این است: این مربی از سال ۱۳۹۱ تا امروز جام نبرده است. او در سال ۱۳۹۱ با پر ستاره ترین استقلال تاریخ که از نکونام ها و تیموریان ها و منتظری ها و فرهاد مجیدی ها و صادقی ها و بیک زاده ها و خسرو حیدری ها و رحمتی های آن دوران بسته شده بود قهرمان لیگ برتر شد اما در ادامه از سال ۹۲ تا امروز هیچ جامی به دست نیاورده نه در استقلال و نه در تراکتورسازی تبریز.

 

سال های دور از جام بودن امیر قلعه نویی البته می تواند در دیدار تراکتور سازی با نفت تهران در فینال جام حذفی به پایان برسد اما حتی در این صورت هم او جام حذفی را به دست آورده نه جام لیگ برتر را.

 

با همه این تفاسیر از این نظر این دیدار برای این سرمربی بسیار مهم است و می تواند او را به دوره جام دار بودن نزدیک کند اما اگر این جام هم از کف امیر قلعه نویی برود او نه تنها به تراکتور سازی بدهی اش زیاد می شود، نه تنها بدهکار استقلالی هم می شود که رفت و برگشت در دربی باخت و ششم شد، بلکه خودش هم کاملا از راس فوتبال ایران دور می شود و باید برود و ببیند کجای کارش غلط است که اینچنین سال های دور از جام را سپری می کند. شاید اگر بداند دلیل این مهم چه بوده است، در همین فینال حذفی بتواند بازگشت دوباره ای به اوج داشته باشد. در واقع او هم به تراکتور سازی و هم به استقلال و هم حتی به خودش بدهکار است.