هشدار اف بی آی در مورد احتمال حمله سایبری به نیروگاه هسته‌ای آمریکا


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,حمله سایبری

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که اف. بی. آی و سازمان امنیت ملی آمریکا به شرکت‌های هسته‌ای و فعال در حوزه انرژی در مورد تلاش‌های احتمالی برای ورود غیرقانونی به سیستم‌های کامپیوتر آن‌ها هشدار داده‌اند.

 به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست سازمان امنیت ملی و اف. بی. آی معمولا به طور متناوب به بخش خصوصی انرژی هسته‌ای نسبت به تهدیدهای موجود نسبت به ورود احتمالی به سیستم‌های کامپیوتری و یا هک آن‌ها هشدار می‌دهند.

 

در بیانیه‌ای سازمان امنیت ملی آمریکا آمده است که هیچ‌گونه خطری ایمنی جامعه را تهدید نمی‌کند، اما تلاش‌هایی از جانب هکرها برای ورود به سیستم های تجاری و شبکه‌های کنترل در نیروگاه‌های هسته‌ای دیده شده است.

 

این بیانیه در حالی منتشر شد که گزارش‌های مختلفی در مورد حمله هکرها به نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای و برق منتشر شده بود.

 

موسسه انرژی هسته‌ای آمریکا هفته گذشته تاکید کرد که هیچ یک از راکتورهای هسته‌ای این کشور در مورد حمله هکرها قرار نگرفته است و قرار است در این باره یک گزارش جمع در اختیار کمیسیون نظارت هسته‌ای آمریکا قرار گیرد.

 

بنا بر این گزارش نگرانی‌ها از حمله سایبری علیه تاسیسات هسته‌ای آمریکا همواره وجود داشته است.

 

دیوید لاچبام، یک مهندس هسته‌ای ارشد آمریکایی معتقد است طراحی سیستم‌های ایمنی هسته‌ای آمریکا به نحوی است که به کلی نمی‌توان به آن حمله سایبری انجام داد اما سیستم‌های تجاری نیروگاه ها نیز که با خطر بیشتری رو به رو می‌شوند حاوی اطلاعات حیاتی و مهمی هستند.