شرکت‌های گردشگری دیگر شهروند آمریکایی به کره‌شمالی نمی‌فرستند


اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,دانشجوی آمریکایی

مسئولان یک شرکت گردشگری چینی که دانشجوی آمریکایی آزاد شده توسط کره شمالی با استفاده از تورهای این شرکت به کره شمالی رفته بود اعلام کردند بعد از مرگ این دانشجو دیگر هیچ شهروند آمریکایی را به کره شمالی نخواهد فرستاد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، این شرکت چینی به نام "یانگ پایونیر تورز" امروز (سه شنبه) اعلام کرد که مرگ اتووارمبیر، دانشجوی ۲۲ ساله آمریکایی بعد از پایان اسارتش در کره شمالی نشان می‌دهد که توریست‌های آمریکایی با خطرات بیش از حد بالایی در سفر به کره شمالی مواجه هستند.

 

وارمبیر روز دوشنبه در اوهایو چند روز بعد از آزاد شدن از سوی کره شمالی جان خود را از دست داد.

 

این در حالی است که دو شرکت گردشگری دیگر که تور به کره شمالی می‌گذارند شامل شرکت‌های "کوریو تورز"، بنیان گذاشته شده توسط انگلیسی‌ها در پکن و شرکت "اوریتورز" که دفاتری در نیوجرسی و شانگ‌های دارد اعلام کردند که در سیاست‌هایشان برای اعزام گردشگر آمریکایی به کره شمالی پیش از ممنوع کردن احتمالی این سفرها «تجدید نظر خواهند کرد».

 

در همین حال گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین مرگ وارمبیر را یک "تراژدی" خواند. چین به عنوان همپیمان کره شمالی بیشترین تعداد توریست را به این کشور می‌فرستد و وارمبیر یکی از ۵۰۰۰ گردشگر غیرچینی بود که هر ساله در قالب تورهایی که شامل سفر به پیونگ یانگ و منطقه خلع سلاح شده بین دو کره است به کره شمالی می‌روند و آمریکایی‌ها یک پنجم توریست‌های غیرچینی که توسط این شرکت‌ها به کره شمالی می‌روند را تشکیل می‌دهند.