بنیاد سینمایی فارابی:اکران فیلم ویلایی ها ادامه دارد


اخبارفرهنگی,خبرهای فرهنگی,فیلم ویلایی ها

بیانیه بنیاد سینمایی فارابی در پی تصمیم اخیر شورای صنفی نمایش درباره اکران فیلم‌ها و اخبار و مطالب ضد و نقیض درباره ادامه اکران فیلم 'ویلایی‌ها'، صادر شد.

 به گزارش ایرنا به نقل از بنیاد سینمایی فارابی، در بیانیه این نهاد سینمایی آمده است:

 

ماجرای 'ویلایی‌ها' و اکران آن، اتفاق تلخ این روزهای سینمای ایران است. پیش از هر چیز باید این نکته را یادآور شویم که در بین مدیران و همکاران سازمان سینمایی کسی تردید ندارد که احترام اصناف سینمایی و توانمندی بخش خصوصی در صدر اولویت ها قرار دارد.

 

بنیاد سینمایی فارابی در این بیانیه افزود: برقراری تعادل بین 'فرهنگ' و 'اقتصاد' در سینمای ملی و متعالی ایران همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران سینمایی محسوب می‌شود. تعالی، ارتقا و باورمندی به ارزش‌ها و فضایل انسانی، بی‌گمان یکی از اصیل‌ترین و حساس‌ترین وظایف متولیان امور فرهنگی در عرصه هنرهای نمایشی است.

 

این بیانیه یادآورشد:تمام افتخار جمهوری اسلامی توجه ویژه به کرامت انسانی است که تحت هیچ شرایطی در این عرصه، گامی پس نخواهد کشید، چرا که باور داریم کوچکترین سهل انگاری، خطایی نابخشودنی در پیشگاه خداوند متعال و شهدای گرانقدر این مرز و بوم خواهد بود.

 

بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد:توجه ویژه به فیلم‌های فرهنگی، خصوصا آثاری که مخاطبان را متوجه وجوه پایداری و مقاومت می‌سازد و ادای دینی به نسلی از ایثارگران را در بر دارد، از اولویت‌های اساسی ما محسوب می‌شود و بر اساس همین اولویت‌ها بنیاد سینمایی فارابی در کنار حمایت از سایر فیلم‌ها، در تولید فیلم ارزشمند

 

'ویلایی‌ها' مشارکت 70 درصدی داشته است.

 

همچنین با باور به وظایف صنوف و شوراهایی که تاسیس شده‌اند تا گره از کارها بگشایند، معتقدیم در گذرگاه‌ها و تنگناهایی این چنین ضوابط شورای صنفی نمایش و نقش این شورا بسیار مهم و گره گشا است، نه اینکه سینماگران خود با رایزنی و تعامل میان خود، راهی برای برون رفت از مشکلات بیابند.

 

بیانیه بنیاد سینمایی فارابی افزود:خوشبختانه در پی اعلام قبلی پخش کننده فیلم 'رگ خواب' امروز با هماهنگی انجام شده با تهیه کننده و پخش کننده این اثر دوباره انصراف از آغاز اکران فیلم مذکور اعلام شد، لذا اکران فیلم 'ویلایی‌ها' تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و فرصت بیشتری برای علاقمندان به این اثر سینمایی فراهم گردید که جا دارد از پخش کننده فیلم 'رگ خواب' که این فرصت را فراهم کرد قدردانی کنیم.

 

سینمای نجیب ایران امروز بیش از هر چیزی نیازمند دیده شدن آثار در سالن‌های سینما است و توجه نهادها و سازمان‌ها و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در حمایت از آثار ارزشمند سینمایی فقط نباید به انتشار بیانیه منتهی شود.

 

بیانیه بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد:با تاکید دوباره بر جایگاه اصناف سینمایی امیدواریم در شورای صنفی نمایش نگاه حمایت حداکثری از آثار فرهنگی و ارزشی در سینما تقویت شود.