شگرد ماموران قلابی برای سرقت و کلاهبرداری از سالخوردگان


افراد سالخورده زمانی که برای تامین اعتبار بیمه مقابل دستگاه خودپرداز می‌رفتند، نمی‌دانستند در دام کلاهبردار گرفتار می‌شوند. همزمان با کلاهبرداری دیگر اعضای باند به خانه طعمه‌ها دستبرد می‌زدند.

 به گزارش جام‌جم، چندی قبل مردی سالخورده با حضوردر اداره مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی استان زنجان از فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

 

شاکی به افسر تحقیق گفت: در خانه تنها بودم که زنگ در به صدا در آمد. وقتی در را باز کردم، با مردی روبه‌رو شدم که با معرفی خود به‌عنوان مامور اداره بیمه از من خواست مدارک بیمه‌ام را بیاورم تا آن را تمدید کند و گفت در غیراین صورت بیمه‌ام باطل می‌شود. مدارکم را برایش آوردم و او پس از بررسی آن گفت که دیگر احتیاجی نیست برای تمدید آن به دفتر سازمان بیمه بروم و می‌توانم از طریق دستگاه خودپرداز پول را واریز کنم.

 

وی افزود: همراه آن مرد مقابل دستگاه خودپرداز رفتیم و او کارتم را گرفت و دو میلیون تومان از موجودی آن به حسابی که می‌گفت مربوط به سازمان بیمه است، واریز کرد. زمانی که به خانه بازگشتم، متوجه شدم وسایل خانه به هم ریخته و پول هایم سرقت شده است که ماجرا را به کلانتری محل خبردادم. چند روز بعد به شعبه بیمه مراجعه و موضوع را پیگیری کردم که یکی از کارکنان اعلام کرد ماموری را برای تمدید مقابل خانه افراد نفرستاده‌اند. همان جا متوجه شدم آن فرد، مامور قلابی بوده و سرم کلاه گذاشته است. گمان می‌کنم میان این سرقت و کلاهبرداری، رابطه‌ای باشد .

 

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری این کلاهبردار ادامه داشت تا این‌که زنان و مردان سالخورده دیگری نیز با حضوردر پلیس آگاهی استان زنجان، از مردانی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

 

با تحقیق از این مالباختگان مشخص شد ماموران قلابی بیمه سر آنها کلاه گذاشته و از یک تا پنج میلیون تومان به بهانه تمدید دفترچه بیمه کلاهبرداری کرده‌اند. این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد در همان روز که این افراددر دام ماموران قلابی افتاده‌اند، از خانه برخی از آنها نیز پول و طلا سرقت شده است.

 

با بررسی دوربین‌های بانک، چهره دو مرد کلاهبردار به‌دست آمد. جست‌وجوی پلیس برای دستگیری این افراد ادامه داشت تا این‌که ردپای متهمان به‌دست آمد و آنها که دو برادر بودند، دو روز پیش دستگیر شدند. متهمان با انتقال به پلیس آگاهی استان زنجان در بازجویی به کلاهبرداری و سرقت از خانه مالباختگان اعتراف کردند.

 

با تحقیق از این دو نفر معلوم شد آنها یک همدست دیگر هم داشته اند و زمانی که آنها با جعل عنوان مامور بیمه مقابل در خانه افراد سالخورده می‌رفتند، دیگر عضو باند از منازل آنها پول و طلاهایشان را سرقت می‌کرده است.

 

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این‌باره به جام‌جم گفت: متهمان پس از اعتراف، روانه زندان شدند و تحقیقات برای دستگیری همدست فراری آنها نیز ادامه دارد. وی به افراد سالخورده هشدار داد، از کسانی که به‌عنوان مامور اداره به در خانه‌هایشان می‌آیند، کارت‌شناسایی درخواست کنند و براحتی به افراد غریبه اعتماد نکنند و اطلاعات خود را در اختیار آنها قرارندهند و در صورت مشکوک شدن به این افراد،موضوع را به پلیس اطلاع دهند.