مخفیگاه سابق بن‌لادن در قبضه داعش


بین الملل ,خبرهای بین الملل,داعش

گروه تروریستی داعش ادعا کرد که نیروهایش مخفیگاه کوهستانی "تورابورا" واقع در شرق افغانستان را که زمانی مخفیگاه اسامه بن‌لادن، رهبر پیشین طالبان بود، تصرف کرده‌اند؛ ادعایی که طالبان آن را رد کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ای‌بی‌سی نیوز، داعش اخیرا در پیامی صوتی اعلام کرد که پرچم خود را بر فراز این منطقه کوهستانی برافراشته است. این پیام توسط پایگاه رادیو خلافت که متعلق به داعش است به زبان پشتو منتشر شد.

 

در این پیام صوتی همچنین آمده است، داعش چندین منطقه دیگر را نیز مصادره کرده و از روستائیانی که به خاطر درگیری‌ها فرار کرده بودند درخواست کرده تا به خانه‌های خود بازگردند و در داخل خانه بمانند.

 

این در حالی است که ذبیح‌الله مجاهد، یکی از سخنگویان طالبان ضمن رد این ادعای داعش گفت: طالبان شبه‌نظامیان داعش را از این منطقه بیرون رانده و کنترل این منطقه کوهستانی که زمانی مخفیگاه بن لادن بود همچنان در اختیار طالبان است. در جریان این درگیری ۳۰ شبه‌نظامی داعش کشته شدند.

 

منطقه صعب العبور و کوهستانی تورابورا که یادآور جنگ‌های دشوار آمریکا و هم‌پیمانانش علیه طالبان است به نمادی از قدرت شبه‌نظامیان افراط گرا در افغانستان در مقابل نیروهای ائتلاف تبدیل شده بود.