ثبت‌نام بیش از 71 هزار دوره‌های کاردانی به کارشناسی/18 خرداد آخرین مهلت


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه بیش از 71 هزار داوطلب در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ثبت‌نام کردند،گفت: داوطلبان تا ساعت 24 روز پنج شنبه 18 خردادماه جاری فرصت دارند در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به برخی اصلاحات و اعلام کد رشته محل های جدید علاوه بر کد رشته محل‌های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنما و همچنین به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای داوطلبانی که در آزمون دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 96 ثبت نام نکرده اند مهلت ثبت نام و انتخاب رشته در این آزمون در ساعت 24 روز پنج شنبه 18 خرداد ماه جاری پایان می پذیرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: براساس ضوابط پذیرش در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 96 برای 67 کدرشته امتحانی به شرح مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام صورت می‌گیرد و پذیرش در 20 کدرشته امتحانی از 67 کدرشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در 47 کدرشته امتحانی دیگر نیز صرفا براساس سوابق تحصیلی و بدون آزمون انجام می‌شود.

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: کلیه داوطلبان متقاضی ضرورت دارد در مهلت باقی مانده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه تکمیلی در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت‌نام در این دوره‌ها اقدام کنند.

 

به گفته وی، براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 96 برای 20 کدرشته امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است، روز جمعه 13 مرداد 96 در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود و کارت شرکت در آزمون داوطلبان نیز از روز سه‌شنبه 10 مرداد تا ساعت 24 روز پنجشنبه 12 مرداد روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد. دکتر توکلی خاطر نشان کرد: تا ساعت 10 صبح امروز دوشنبه 15 خرداد ماه جاری تعداد 71 هزار و 120 داوطلب در آزمون فوق ثبت نام کردند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان گفت: ظرفیت پذیرش آزمون کاردانی به کارشناسی 96 به جز ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی 162 هزار و 108 نفر می‌باشد.