بعثه مقام معظم رهبری: ممنوعیت بدرقه زائران حج صحت ندارد


اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,مکه

بعثه مقام معظم رهبری اعلام کرد: ممنوعیت مراسم بدرقه زائران حج در فرودگاه های کشور صحت ندارد و در خبرها به اشتباه منعکس شده است.

 به گزارش ایرنا، آنچه در سخنان نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت (حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر) طی روز گذشته در فرودگاه امام (ره) مطرح شده است این است که برای جلوگیری از تراکم جمعیت در فرودگاه امام خمینی تهران و کند کردن روند خروج زائران «فقط در استان تهران» تصمیم گرفته شده است تا مراسم بدرقه در حسینیه ها و تکایا صورت بگیرد و سپس حجاج بوسیله اتوبوس به فرودگاه منتقل شوند تا با راحتی وسهولت بیشتری اعزام شوند.

 

براساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر همچنین در جلسه ای با رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، فرماندهان و مسئولان پلیس فرودگاه ها ، گذرنامه، مبارزه با موادمخدر و معاونت امور فرودگاهی در خصوص برگزاری یک حج با عزت و آرامش تاکید کرد.

 

قاضی عسکر افزود: تعامل همه دستگاه های دست اندرکار در حوزه حج برای فراهم کردن زمینه آرامش هرچه بیشتر زائران ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه تلاش های چند ساله پلیس فرودگاه ها ، گذرنامه ، نیروی انتظامی ، سپاه و گمرک موجب سربلندی نظام درایام حج واعزام زائران شده است، تعامل و هماهنگی هرچه بیشتر دست اندرکاران سازمان حج ، بعثه واین بخش ها را درحج 96 ضروری خواند. 

 

وی اظهار امیدواری کرد که امسال شرایط به گونه ای رقم خواهد خورد تا یکی از آرام ترین حج گذاری ها را شاهد باشیم .