تخلف قانونی ۱۵ مدیر در برگزاری مناقصات


اخبار,اخبارسیاسی,تخلفات  در برگزاری مناقصات

مدیرکل بازرسی خراسان شمالی گفت: تخلفات قانونی در برگزاری مناقصات پروژه های عمرانی در این استان 15 مدیر سابق این استان را پرونده دار کرد.

به گزارش ایرنا، مهدی صفری عصر شنبه در جمع مدیران این استان در بجنورد اظهار کرد: پرونده این مدیران که تعدادی کارشناس نیز در میان آنان هستند در دادگاه بدوی بررسی و این افراد به اتهام نقض قانون، دریافت رشوه و اختلاس محکوم شده اند.

وی احکام صادره از سوی دستگاه قضا برای این مدیران و کارشناسان سابق استان را شامل انفصال دایم از خدمت، جرایم نقدی و حبس اعلام کرد.

مدیرکل بازرسی خراسان شمالی علت اصلی این تخلفات را ناشی از عدم اشراف به قانون از سوی برخی مدیران و کارشناسان بودجه استان دانست.

صفری از مدیران دستگاه های اجرایی و کارشناسان بودجه استان خواست تا در برگزاری مناقضه پروژه های عمرانی قانون را رعایت کنند و در این بخش آموزش های لازم را در کارگاه های بازرسی فراگیرند.

این مسوول نظارتی خراسان شمالی گفت: سال گذشته در این استان 630 مناقصه عمرانی برگزار شده که حجم سرمایه گذاری در این پروژه ها افزون بر هفت هزار و 480 میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: بررسی بازرسی استان نشان داد که تنها در 3.4 درصد از این مناقصات، به ارزش حدود 242 میلیارد ریال، ضوابط قانونی رعایت نشده است.

به گفته وی این مناقصات از سوی بازرسان استان خراسان شمالی لغو و یا برای بار دوم برگزار شده است.

سال گذشته حدود 10 هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی از محل بودجه عمرانی ملی؛ استانی و تبصره و سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی اختصاص داده شد.

هم اکنون حدود یکهزار پروژه عمرانی در این استان در دست اجراست که برای تکمیل آن افزون بر 20 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است. 


 اخبار  سیاسی  -  ایرنا