معاون ترامپ: برجام به تحریم های هسته ای ایران پایان داد/ از ناتو قاطعانه حمایت می کنیم


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,معاون ترامپ

«مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» که برای آرام کردن متحدان آمریکا در پی اظهارات رئیس جمهوری این کشور علیه ناتو در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کرده است، ناتو را از حمایت واشنگتن مطمئن و بار دیگر ادعاهای کاخ سفید علیه ایران را تکرار کرد و در عین حال گفت که برجام به تحریم های هسته ای علیه ایران پایان داد.

 به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری آمریکا امروز شنبه در دومین روز از کنفرانس امنیتی مونیخ بدون اشاره به نام کشوری، درباره تروریسم و بی ثباتی در منطقه خاورمیانه سخن گفت و مدعی شد: «امروز پیشروترین دولت مسئول و حامی تروریست به بی ثباتی در منطقه خاورمیانه ادامه می دهد.»

 

معاون ترامپ بلافاصله گفت: « با سپاس از پایان یافتن تحریم های مربوط به اقدام هسته ای ایران از بابت برجام» و سپس مدعی شد: «ایران اکنون از منابع بیشتری برای اختصاص دادن به اینگونه اقدامات برخوردار است.»

 

ادعاهای این مقام آمریکایی درباره تروریسم و بی ثباتی در خاورمیانه در حالی مطرح است که واشنگتن همواره عامل جنگ و بی ثباتی در خاورمیانه و حمایت از گروههای تروریستی بوده که جنگ سوریه نمونه بارز سیاست های مداخله جویانه کاخ سفید در منطقه است.

 

به گزارش ایرنا، پنس که اظهاراتش در کنفرانس امنیتی مونیخ از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا بصورت زنده پخش می شد، افزود: (موج) تحولات و وقایع در آفریقا و خاورمیانه، خشونت ها را به هر سویی فرا افکنده، نه تنها به سوی اروپا بلکه به سوی آمریکا نیز همینطور.

 

معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: «اجازه دهید یکبار دیگر روشن بگویم، تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ ، آمریکا کاملا متعهد باقی خواهد ماند که مطمئن باشد ایران هرگز قادر به توسعه سلاح هسته ای نخواهد بود».

 

معاون ترامپ با این ادعا از حامیان منطقه ای کشورش در خاورمیانه بویژه رژیم صهیونیستی دفاع کرد.

 

جمهوری اسلامی ایران همواره این ادعاها را رد کرده و گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران را تایید کرده است.

 

معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین بر حمایت آمریکا از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکید کرد و گفت: آمریکا قاطعانه از ناتو حمایت می کند.

 

معاون ترامپ در عین حال افزود: رئیس جمهوری آمریکا انتظار دارد که متحدان ما به قول خود درباره افزایش بودجه عمل کنند.

 

پنس که به دنبال اطمینان دادن به همپیمانان آمریکا در ناتو بود، تاکید کرد: دولت ترامپ از ناتو حمایت می کند و در کنار اروپا خواهد ماند. شرکای آمریکا در ناتو در راستای حمایت از این سازمان باید مسئولیت های یکسان و منصفانه داشته باشند زیرا در غیر اینصورت، ناکامی آنها بنیان ناتو را خدشه دار می کند.

 

معاون رئیس جمهوری آمریکا افزود: دفاع اروپا نیازمند تعهد شما به اندازه تعهد ما (آمریکا )‌است. اکنون زمان آن است که اقدامات بیشتری انجام دهیم.

 

** روسیه به توافقنامه مینسک درباره اوکراین پایبند باشد

به گزارش ایرنا، معاون ترامپ درمورد روسیه نیز گفت: روسیه باید به توافقنامه مینسک درمورد اوکراین پایبند باشد و در مسیر کاهش تنش ها در شرق اوکراین گام بردارد. در ارتباط با اوکراین، باید روسیه را پاسخگو کنیم.

 

پنس در بخش دیگری از اظهاراتش بر لزوم افزایش ظرفیت ها در جهان دیجیتال تاکید کرد و گفت: ما باید در فضای مجازی و دنیای دیجیتال نیز همانند دنیای واقعی و فیزیکی مسلط باشیم.