واعظی: ریزش رأی قالیباف به‌خاطر حرف‌های ناصحیحش است


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , انتخابات

خط صداوسیما و مخالفان دولت، پایین آمدن مشارکت مردم است | روحانی پیروز انتخابات است

 عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: اگر قالیباف به نفع رئیسی کنارگیری کند، آن طور نمی‌شود که همه آرای او به سمت رئیسی برود ضمن آنکه اینها چه باشند و چه کنار بروند، فرقی نمی‌کند.

 

محمود واعظی در گفتگو با خبرآنلاین درباره میزان گرایش آرای خاکستری به روحانی، قالیباف و رئیسی گفت: برخی رای دهندگان در حال حاضر هم وارد میدان شدند و تصمیم گرفتند که رای بدهند، ما هم راضی هستیم و وضعیت خوب است. آنهایی هم که مردد بودند و الان می پیوندند به نظر من بالای 90 درصدشان بدون تردید به سمت آقای روحانی می آیند.  

 

وی با انتقاد از بی تحرکی صدا و سیما برای ایجاد فضای نشاط انتخاباتی افزود: به رغم آنکه رهبر انقلاب همواره تأکید کردند باید انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری باشد اما صدا و سیما در این مدت اصلا جدی وارد میدان نشده است. در واقع خطی که مخالفان دولت و صدا و سیما دنبال می کنند خط مشارکت کمتر مردم در انتخابات است.

 

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید درباره میزان مشارکت مردم گفت: بین 65 درصد تا 70 درصد قابل پیش بینی است.

 

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه درباره آرای سفید و اینکه برخی این نوع آرا را به مثابه رأی به آقایان رئیسی و قالیباف توصیف می کنند گفت: من چنین دیدگاهی ندارم، به نظرم مردم تصمیم می گیرند و آنقدر که مطلع هستم نظرشان به نفع آقای روحانی است.

 

وی درباره علت ریزش آرای قالیباف در نظرسنجی های اخیر نسبت به  رئیسی گفت: علت این است که قالیباف بیشتر از رئیسی مسائل ناصحیح را مطرح کرد.

 

واعظی در پاسخ به این سئوال که اگر قالیباف و رئیسی بخواهند در روزهای منتهی به انتخابات، مدل روحانی-عارف در سال 92 را پیاده کنند و قالیباف به نفع ئیسی کنار رود آرای قالیباف چه سرنوشتی پیدا می کند؟ گفت: آن طور نمی شود که همه آرای قالیباف به سمت رئیسی برود ضمن آنکه اینها چه باشند و چه کنار بروند، فرقی نمی کند چون به نظر من وضعیت پیروز شدن آقای روحانی در انتخابات روشن است.