عربستان بزرگترین مشتری سلا‌ح‌های انگلیس است


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,عربستان

عربستان بزرگترین خریدار سلاح از انگلستان است و از زمان آغاز جنگ این کشور علیه یمن تاکنون نزدیک به ۳.۳ میلیارد پوند قرارداد نظامی با انگلیس داشته است.

به گزارش مهربه نقل از اسپوتنیک عربستان سعودی بزرگترین مشتری اسلحه های انگلیسی است.

 

آل سعود، بزرگترین مشتری انگلیس در زمینه نظامی است و مبلغ قراردادهای نظامی دو کشور از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی به یمن در سال ۲۰۱۵ به مبلغ ۳.۳ میلیارد پوند رسیده است.

 

یک مؤسسه انگلیسی مخالف فروش تسلیحات، فراخوانی تحت عنوان مخالفت با فروش سلاح را برای توقف صدور سلاح به عربستان صادر کرده است.

 

از جمله مهم ترین تسلیحات انگلیسی که از زمان آغاز جنگ عربستان علیه یمن در مارس ۲۰۱۵ به این کشور فروخته شده است ، جنگنده ها، بالگردها و پهپادهایی به قیمت ۲.۲ میلیار پوند و مهمات و موشک ها و بمب هایی به مبلغ ۱.۱ میلیارد پوند است. همچنین خودروهای زرهی و تانک هایی به قیمت ۴۳۰ میلیون پوند به عربستان فروخته شده است.

 

این موسسه انگلیسی مخالف فروش سلاح می گوید، بیش از ۸۰ شرکت انگلیسی، مجوز صدور سلاح به عربستان را دریافت کرده اند. یکی از آن شرکت ها شرکت بی ای ای است که انواع مختلف سلاح و در صدر آنها جنگنده های تایفون و تورنادو را تولید می کند.

 

گفتنی است که دادگاهی در انگلیس اخیرا فروش سلاح انگلیس به عربستان را قانونی اعلام کرد و این مسئله باعث سرخوردگی فعالان مخالف جنگ در یمن شد.