عملیات انتحاری تروریست ها در مالزی خنثی شد/ دستگیری 7 تروریست مالایی و خارجی


اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل, عملیات انتحاری تروریست

پلیس مالزی روز یکشنبه از دستگیری 7 تروریست خبر داد که چند نفراز آنها قصد داشتند با خودرو بمب گذاری شده عملیات انتحاری گسترده ای در این کشور جنوب شرق آسیا انجام دهند.

 به گزارش ایرنا، بخش ویژه مبارزه با تروریسم پلیس مالزی در بیانیه ای اعلام کرد 2 نفر از این 7 تروریست برای عملیات تروریستی در مقیاس بزرگ و با استفاده از خودرو بمب گذاری شده و در یک عملیات انتحاری برنامه ریزی کرده بودند.

 

'خالد ابوبکر' بازرس کل پلیس مالزی مشخص کرد این مظنونان دستگیر شده شامل شهروندان مالزی، اندونزی، شهروندانی از شرق آسیا و 4 نفر با ملیت یمنی هستند.

 

این برای نخستین بار است که مالزی از دستگیری اتباعی از کشور یمن به اتهام تروریستی سخن می گوید. پیش از این نیز تروریست هایی از اندونزی، اویغورهای چین و کشورهای آفریقایی در مالزی بازداشت شده بودند.

 

بازداشت 4 نفر از شهروندان یمن به اتهام عملیات تروریستی در مالزی دو روز پس از آن اعلام می شود که 'هشام الدین حسین' وزیر دفاع مالزی هرگونه مشارکت نیروهای نظامی این کشور در حملات عربستان به مردم بیگناه یمن را انکار کرد.

 

به نوشته تارنمای 'سان دیلی'، بازرس کل پلیس مالزی اعلام کرد پس از عملیات دره کلانگ 2 تن از این گروه 7 نفره با 28 و 42 سال سن دستگیر شدند که برای انفجار در مقیاس بزرگ با خودرویی بمب گذاری شده برنامه ریزی کرده بودند.

 

وی معتقد است این تروریست ها از 'محمد وندی محمد جدی' برای این عملیات دستوراتی دریافت کرده بودند.

 

'محمد وندی محمد جدی' 26 ساله معروف به ابوحمزه از تروریست های شناخته شده مالزیایی در سوریه است که دستور برخی عملیات در این کشور جنوب شرق آسیا را صادر می کند.

 

گفته می شود این تروریست فرمان حمله با نارنجک به یک باشگاه شبانه در ایالت سلانگور مالزی را که ژوئن سال گذشته میلادی انجام شد، صادر کرده بود. در این انفجار 8 تن مجروح شدند.

 

دولت مالزی چندی پیش اعلام کرد فرماندهان مالایی گروه تکفیری داعش در سوریه با تشویق حامیان خود برای انجام عملیات در کشور، در حال تلاش برای تقویت جایگاه خود در سلسله مراتب این گروه تروریستی هستند.

 

پلیس مالزی تاکنون بیش از 10 عملیات گروه تروریستی داعش را خنثی کرده است و چند عضو مالایی این گروه تکفیری تاکنون در چند عملیات انتحاری در سوریه و عراق به هلاکت رسیده اند.

 

'احمد زاهد حمیدی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی اخیرا اعلام کرده بود که تروریست های وطنی مانند 'محمد وندی محمد جدی' تمایل خود را برای انجام عملیات تروریستی و بمب گذاری انتحاری در مالزی ابراز کرده و انگیزه آنها نگه داشتن خود در سطح دیگر رهبران داعش است.

 

مقام های امنیتی مالزی از فوریه سال 2013 تاکنون دستکم 250 تن از افرادی را که در فعالیت های تروریستی دست داشتند، دستگیر کرده اند.