اطلاعاتی درباره انتخابات پارلمانی فرانسه


در انتخابات پارلمان فرانسه 7882 نفر کاندیدا شده‌اند. میانگین سنی این کاندیداها 48.5 سال است و زنان 42 درصد از کل نامزدها را شامل می‌شوند.

 انتخابات پارلمانی فرانسه امروز 21 خردادماه در حال برگزاری است. در این انتخابات حزب رئیس جمهور جدید فرانسه و احزاب شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری اخیر برای به دست آوردن اکثریت صندلی‌های پارلمان رقابت می‌کنند.

 

به گزارش عصرایران به نقل از رسانه‌ها، انتخابات پارلمانی فرانسه یک ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور در حال برگزاری است. رئیس جمهور جدید برای اجرای سیاست‌های مورد نظرش باید بتواند به اکثریت صندلی‌های پارلمان دست پیدا کند. پارلمان همسو با رئیس جمهور برای اجرای سیاست‌های رئیس جمهور قانون‌گذاری می‌کند.

 

آغاز انتخابات پارلمانی فرانسه صبح امروز 21 خردادماه     

اخبارربین الملل ,خبرهای بین الملل,انتخابات پارلمانی فرانس

 درباره انتخابات پارلمانی فرانسه اطلاعات زیر قابل توجه است:

 

- پارلمان فرانسه مجمع ملی فرانسه نیز نام دارد. پارلمان فرانسه 577 کرسی دارد. 11 کرسی آن متعلق به فرانسویان مقیم خارج از فرانسه است.

 

- انتخابات پارلمانی فرانسه در 2 مرحله در تاریخ‌های 11 و 18 ژوئن (21 و 28 خردادماه) برگزار می‌شود.

 

- حزب جبهه ملی فرانسه (راست افراطی) و حزب فرانسه به پا خاسته (چپ) به دلیل مخالفت با عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا توانستند پس از حزب مکرون بیشترین آراء را در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به دست آورند.

 

 آنها در حال حاضر بیشترین شانس پیروزی در انتخابات پارلمانی را دارند.

 

- مرحله نخست انتخابات پارلمان فرانسه امروز 21 خردادماه ساعت 8 صبح به وقت پاریس (10:30 صبح به وقت تهران) آغاز شد و تا ساعت 8 شب (10:30 شب به وقت تهران) ادامه خواهد داشت. مرحله دوم انتخابات مجمع ملی فرانسه یکشنبه آینده 28 خردادماه برگزار خواهد شد.

 

- کسب اکثریت مطلق در مرحله نخست و اکثریت نسبی در مرحله دوم از سوی کاندیداهای انتخابات پارلمانی فرانسه برای پیروزی ضروری است. برای پیروزی در مرحله اول باید  کاندیداها بتوانند حداقل 50 درصد آراء را کسب کنند البته این پیروزی مشروط به این است که این 50 درصد به حداقل 25 درصد تعداد کل واجدان شرایط رای دادن در همان حوزه برسد.

 

- نامزدهایی که در مرحله نخست از کسب 50 درصد آراء ناکام بمانند ولی بیش از 12.5 درصد آرای واجدین شرایط رای دهی در آن حوزه انتخابیه را کسب کند به مرحله دوم راه پیدا می‌کند.

 

- در دور دوم نامزدهایی که به اکثریت آراء دست پیدا کنند پیروز انتخابات هستند این اکثریت نسبی است و نیازی نیست از عدد مشخصی بیشتر باشد.

 

امانوئل مکرون در حال تبلیغات انتخاباتی   

اخبارربین الملل ,خبرهای بین الملل,انتخابات پارلمانی فرانس

 

- بیش از 200 نماینده سابق برای دور آینده کاندیدا نشده‌اند. مانوئل ماکرون رئیس جمهور جدید فرانسه شعار اعمال اصلاحات گسترده  ای را داده است که اکثر آنها نیازمند وضع قوانین جدید از سوی پارلمان است به همین خاطر ماکرون برای پیروزی در انتخابات پارلمان تلاش می‌کند. حزب مکرون که تازه تاسیس است کاندیداهای زیادی را برای این انتخابات معرفی کرده است.

 

- در انتخابات پارلمان فرانسه 7882 نفر کاندیدا شده‌اند. میانگین سنی این کاندیداها 48.5 سال است و زنان 42 درصد از کل نامزدها را شامل می‌شوند. نسبت زنان در دوره سابق پارلمان تنها 26 درصد بوده است.

 

تصویری از مجلس سنای فرانسه

اخبارربین الملل ,خبرهای بین الملل,انتخابات پارلمانی فرانس