هنرمند پیشکسوت گره چینی اصفهان تجلیل شد - مرکز خلاقیت شهرداری اصفهان.قضاوی

برگزیده ها هشتمین آیین سپاسگزاری شهر خلاق با تجلیل از سازنده درب های حرم امام حسین (ع) با حضور شهردار اصفهان تجلیل شد . مرکز خلاقیت شهرداری اصفهان.قضاوی

مرکز خلاقیت شهرداری اصفهان.قضاوی

برگزیده ها: هنرمند پیشکسوت گره چینی اصفهان تجلیل شد

,هنرمند,پیشکسوت,گره,[categoriy]

 به گزارش خبرنگار ایمنا، استاد محمد قضاوی، گره چین با سابقه اصفهان ی در مراسمی که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار شد تجلیل شد. در این مراسم که با همت مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان برگزار شد، به این هنرمند لوح تقدیر منقش به آرم یونسکو توسط شهردار اصفهان اهدا شد.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در سال گذشته متعهد شد که در فرصت زمانی کوتاه پروژه های عمرانی را به پایان برساند و هر هفته با افتتاح چندین پروژه توانست به این مهم دست پیدا کند.
به گزارش برگزیده ها جمالی نژاد ادامه داد: حرکت قطار پروژه های عمرانی شهر اصفهان به شدت سریع بود و هست. در سال جاری پروژه های شهری اصفهان یک رویکرد بسیار جدید به خود می بیند و در زمان کوتاه تر  کیفیت های بهتری خواهیم داشت.
وی با تاکید بر اینکه سال جاری را سال فرهنگ هنر نام گذاری کردیم و بستری برای توسعه هنر در شهر آماده خواهد شد عنوان کرد: برنامه های مفصلی بصورت روزانه در زمینه ارج نهادن و پیشبرد هنر در جریان است. برنامه های هنری و فرهنگی سال جاری با تجلیل از هنرمندان آغاز شده است.
وی ادامه داد: اگر اصفهان نصف جهان است به دلیل وسعت جغرافیایی آن نیست بلکه به دلیل حضور مردم و هنرمندان ی مانند استاد قضاوی است. اگر اصفهان امروز علاوه بر لقب نصف جهان، پایتخت صنایع دستی جهان و شهر خلاق جهانی در زمینه گردشگری است به مدد وجود اساتید و هنرمندان اصفهان است.
محمد قضاوی نیز در گفتگو با خبرنگار ایمنا علت موفقیت خود را توجه به کار بیان داشت و گفت: برای ما در کارگاه هیچ تفاوتی در شیوه اجرا وجود ندارد و نمی گذاریم قیمت قرارداد در کار ما تاثیر بگذارد. این امر باعث گردیده تا تمامی مراحل کار به هدف انجام کاری نیکو طی شود. نگرش ما در انجام کارها بر این است که کارعلاوه بر زیبایی سالیان سال دوام و استحکام داشته باشد.
استاد محمد قضاوی م تولد 1324 بوده و هنر گره چینی سه نسل متوالی به صورت نسل اندر نسل در خانواده ایشان انتقال یافته است. وی که پدر و پدربزرگ خود را در کارگاه گره چینی دیده، سه فرزند پسر خود را نیز آموزش داده تا داعیه این هنر در اصفهان زنده بماند.
وی از سن 12 سالگی بصورت مستقل به کار مشغول شد و ساخت درب های حرم امام حسین (ع) از جمله نتایج تلاش وی در زمینه هنر در این سال ها بوده است. وی درب و پنجره های بسیاری در مراکز مذهبی اصفهان ساخته و در ترمیم میراث گذشته نیز بسیار کوشا بوده است.
از جمله ساخته های ارزشمند دیگر او می توان به آثار وی در بیت الحسن میدان امام حسین (ع) اشاره کرد و در زمینه مرمت نیز خانه عامری ها، خانه عباسی ها، خانه بروجردی ها، باغ فین کاشان؛ عالی قاپو، مصلی دانشگاه اصفهان ، منازل تاریخی جلفای اصفهان و امام زده اسحاق(ع) از گوهر تلاش این استاد بهره برده اند.
 
,