قیمت آپارتمان‌های چند سال ساخت در بازار


سومین روز کاری سال جدید در بازار معاملات مسکن با معرفی حجم قابل توجهی از فایل‌های مربوط به آپارتمان‌های آماده فروش در پایتخت همراه بود.

 به گزارش دنیای اقتصاد، در شرایطی که دیروز، شانزدهم فروردین ماه، سومین روز کاری در بازار مسکن سال 96 بود، پیشنهادهای متعددی از سوی مالکان واحدهای مسکونی برای فروش آپارتمان‌ها به بازار مسکن ارائه شد. عمده فایل‌های ارائه شده در سومین روز کاری بازار مسکن سال 96 مربوط به واحدهای کوچک متراژ و میان متراژ بود و عمده این فایل‌ها با قیمت‌هایی مناسب تر از سطح عرف منطقه به متقاضیان خرید معرفی شدند.

 

هر چند دیروز در بازار واحدهای مسکونی لوکس نیز فایل‌های زیادی به بازار تقاضا معرفی شد، اما حجم عرضه واحدهای کوچک‌متراژ و میان‌متراژ به بازار مسکن بیش از فایل‌های مربوط به آپارتمان‌های لوکس و گران قیمت بود.

 

با این حال، عمده واحدهایی که دیروز به بازار مصرفی مسکن معرفی شد مربوط به واحدهای چند سال ساخت بود و سهم واحدهای نوساز از کل واحدها به نسبت کمتر بود.هر چند در میان فایل‌های فروش آپارتمان‌های چند ساله واحدهای نوساز نیز وجود داشت، اما تعداد آنها در مقایسه با واحدهای چند‌ساله کمتر بود.

 

واسطه‌های فروش مسکن در مناطق مختلف شهر تهران عمده این واحدها را مربوط به مالکانی می‌دانند که قصد دارند قبل از پایان فروردین ماه آپارتمان‌های خود را تبدیل به احسن کنند؛یعنی یا متراژ آپارتمان خود را افزایش دهند یا سن واحدشان را کاهش دهند یا در مناطق مرغوب تر شهر ساکن شوند.

 

مشاوران املاک شهر تهران همچنین به آن دسته از مالکانی که واحدهایشان را با قیمت‌هایی بالاتر از عرف منطقه به بازار مسکن عرضه کرده‌اند توصیه می‌کنند اگر قصد فروش هر چه سریع‌تر ملک خود را دارند باید نسبت به تعدیل قیمت‌های پیشنهادی خود اقدام کنند، چرا که در حال حاضر تغییری در قیمت مسکن نسبت به اواخر سال گذشته اتفاق نیفتاده است و بازار تقاضا هم کشش افزایش قیمت ندارد.

 

اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, قیمت آپارتمان‌