رئیس قوه قضاییه : بحث آشتی ملی موضوعیت ندارد


اخبار,اخبار سیاسی واجتماعی, آیت الله صادق آملی لاریجانی

رئیس قوه قضاییه گفت: با بحث آشتی ملی هیچ مخالفتی ندارم اما شکافی میان مردم وجود ندارد که بخواهیم در این باره صحبت کنیم و بحث آشتی ملی موضوعیت ندارد.

به گزارش جام جم آنلاین، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی افزود: این روز ها گاهی صحبت از بحث آشتی ملی می شود و همین طور که در مصاحبه 22 بهمن گفتم مسئله آشتی ملی در جایی قابل طرح است که موضوع داشته باشد و تفرقه و اختلاف اساسی وجود داشته باشد ولکن چنین موضوعی را نمی بینیم.

 

وی گفت: مردم همین هستند که همه در روز 22 بهمن دیدیم و همه به صحنه آمدند؛ این مردم چه اختلاف و تفرقه ای دارند که می خواهیم با آشتی ملی آن را حل کنیم؟ چه قهری و چه شکافی در میان مردم وجود دارد که بخواهیم آن را با بحث آشتی ملی حل کنیم؟ ، بله اختلاف سلایق همه هست و بوده است اما وقتی پای منافع ملی و مصالح کشور است هیچ اختلافی وجود ندارد.

 

رئیس دستگاه قضا افزود: آنچه که عرض کردم این بود، اما متاسفانه رسانه های بیگانه و گاهی هم در درون حرف هایی زدند که انسان تعجب می کند که چرا اینهایی که مدعی تحلیل سیاسی هستند این مقدار در فهم مطالب ساده هم مانده اند.

 

وی افزود: ما مدعی هستیم که مردم ما فهیم و بصیرند و موضوع حرکتشان بر اساس انقلاب اسلامی ، راه امام (ره) و آرمان های امام (ره) و فرمایش های مقام معظم رهبری است و در این مسیر هیچ کسی اشکالی ندارد و همه باهم هستند.

 

رئیس قوه قضاییه گفت: بله یک عده ای در جریان فتنه از مردم جدا شدند؛ آنها باید به مردم برگردند؛ بحث آشتی ملی نیست ؛ آنها خطا کردند و باید از مسیر نادرستشان برگردند؛ آنها باید مشکل خودشان را حل کنند .

 

وی افزود: مردم همه با هم و یکصدا هستند و در مسیر انقلاب اختلافی ندارند منتهی کسانی که از مردم جدا شده اند؛ با ندای دشمن همراهی، در کشور آشوب بپا کردند باید به دامن ملت برگردند.

 

رئیس قوه قضاییه گفت: وقتی آشتی و صلح و اخلاق خوب شیوع پیدا کند بسیار مطلوب است منتهی ما می گوییم مسئله ما امروز چیست؟ .

وی افزود: دستگاه قضایی و اجرایی هر کدام وظیفه ای دارند و امروز اشتغال و وضع معیشتی یکی از مشکلات مردم است و دستگاه های اجرایی موظفند کار خود را انجام دهند و دستگاه قضایی هم وظایف معینی دارد که ان شاء الله با اقتدار و حسب عدالت آن راه را طی خواهد کرد.

رئیس قوه قضائیه گفت: مردم با حضور پرشکوه شان در راهپیمایی 22 بهمن بسیاری از فریب کاری ها و شیطنت های دشمنان را خنثی کردند.