هومن حاجی عبداللهی: «علی البدل» را نباید با «پایتخت» مقایسه کرد


اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,هومن حاجی عبداللهی

بازیگر نقش «فیضی» در سریال «علی البدل» معتقد است، نباید این سریال را با مجموعه سریال «پایتخت» مقایسه کرد زیرا هر کدام در فضایی کاملا متفاوت روی می دهند. 

هومن حاج عبداللهی روز شنبه در گفت وگو با  ایرنا افزود: بازی در این سریال تجربه شیرین و سختی بود.

 

وی ادامه داد: در این سریال سه ماه و نیم فیلمبرداری در چهار روستای ورکانه، اشتران، شورین و سیمین داشتیم و دویدن روی سنگفرش ها با گیوه هایی که کف چوبی داشت باعث درد زانو برای من شد. اما در نهایت تجربه خوبی بود زیرا متفاوت بود.

 

بازیگر فیلم سینمایی «چند می گیری گریه کنی؟» تاکید کرد: در مجموعه سریال «پایتخت» به دلیل فضای خانوادگی، همچنین آشنا بودن با لهجه کار راحت تر انجام می شد اما در «علی البدل» بازیگران زیادی اضافه شدند که بعضی حرفه ای هم بودند.

 

وی گفت: البته هماهنگ شدن ما کار دشواری نبود چون در کارهای دیگر همکاری کرده بودیم ولی باید طوری هماهنگ می شدیم که بتوانیم کار را پیش ببریم.

 

حاجی عبداللهی افزود: در نهایت نتیجه سه ماه و نیم فیلمبرداری در نوروز از شبکه یک پخش شد و نهایت تلاش ما بود. 

 

این بازیگر سینما و تلویزیون در مورد میزان موفقیت سریال «علی البدل» گفت: در قسمت های اولیه کار حدود 50 درصد از مخاطبان به دلیل توقع از «پایتخت»، ما را با آن سریال مقایسه کردند. 

 

بازیگر سریال «خانم و آقای سنگی» اضافه کرد: مقایسه «پایتخت» و «علی البدل» درست نیست، این سریال قصه مجزایی بود. بعد از 6 قسمت از «علی البدل» که قصه بیشتر جا افتاد و همه آن را دیدند، نظرهای مخالف ریزش کرد و حدودا 20 درصد شد که آن هم سلیقه مخاطب و مورد احترام همه ما است. مردم حق دارند کاری را بپسندند یا نه و نمی شود خرده گرفت.

 

وی در مورد اینکه پرداخت درست همه شخصیت ها در این سریال پاسخ داد: ظرفیت شخصیت «فیضی» در «علی البدل» به این اندازه بود، اما مثلا در «پایتخت 4» که همین گروه نویسنده و طراح داستان بودند، «رحمت» جای پردازش بیشتری داشت و به یکی از شخصیت های محوری تبدیل شد.

 

وی گفت: شخصیت «فیضی»، «خرم» و «هرمز» از قسمت های 7 به بعد بیشتر پرداخته شد و توانستند مثلث خوبی را برای طراحی فضای کمدی شکل دهند و به همین دلیل داستان جذابیت بیشتری یافت.

 

حاجی عبداللهی که سابقه اجرا در شبکه 5 سیما را نیز دارد در مورد این بخش از فعالیت هایش گفت: حدودا دو سال است که غیر از بازیگری هیچ کاری نمی کنم.

 

وی افزود: از سال 71 کارم را با اجرا شروع کردم و بعد به دلایل مختلف به سمت اجرا رفتم به دلیل تعهدی که داشتم، دوستان و مدیران شبکه و مسائل مالی آن را ادامه دادم اما بعد از مدتی دیدم اجرا به اندازه ای وقت گیر است که به دغدغه ذهنی من تبدیل شده است. 

 

بازیگر فیلم سینمایی «گینس» تصریح کرد: همه فعالیت هایم را کنار گذاشتم تا به علاقه اولم که بازیگری است بپردازم، البته وقتی که آنجا حرفی برای گفتن داشته باشم، باز به اجرا برمی گردم.

 

سریال «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم، تهیه کنندگی الهام غفوری و محصول شبکه یک سیما از اول تا 14 فروردین ماه روی آنتن این شبکه رفت. 

 

«علی البدل» تقابل های دو خان به نام های «نریمان» و «نوذر» را روایت می کند که در روستایی بهره بردار از نعمت خدادادی آب معدنی روزگار می گذرانند. 

 

مهدی فخیم زاده، مهدی هاشمی، احمد مهران فر، محسن تنابنده، فروغ قجابگلی، هادی کاظمی، بهرام افشاری، هومن حاجی عبداللهی، حسین محب اهری، محمود جعفری و عزت الله رمضان فر در این سریال ایفای نقش کردند.