سعید جلیلی نامزد صددرصد پایداری‌هاست/قالیباف شانسی ندارد/رقیب اصلی روحانی از نزدیکان احمدی‌نژاد است


اخبار,اخبارسیاسی واجتماعی,علی کیهانیان

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی گفت: سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، مهرداد بذرپاش، پرویز فتاح و محسن رضایی شانسی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی ندارند و رقیب اصلی روحانی فردی از نزدیکان احمدی نژاد است.

علی کیهانیان اظهار کرد: با توجه به وضعیت موجود شهرداری تهران و عملکرد آن نسبت به رفع نیازهای مردم و همچنین نحوه عمل مدیران شهرداری تهران، نامزدی قالیباف با اقبال مردمی مواجه نخواهد شد.

 

مدیران شهرداری هنوز برای قالیباف شانس قایل هستند

این فعال اصولگرا ادامه داد: این موضوع را به مدیران شهرداری تهران نیز عرض کردم و در این باره درخواست مذاکره داشتم اما متاسفانه آنها فضای سیاسی را برای پیروزی قالیباف مهیا می دانند.

 

وی درباره احتمال نامزدی رضایی گفت: ایشان بارها خود اعلام کرده اند که حضورشان در انتخابات بنا بر احساس تکلیف و وظیفه بوده است. از سویی بارها در انتخابات شرکت کرده اند و اقبالی هم برای انتخاب شدن نداشته اند. البته در مصاحبه خود بعد از انتخابات سال 92 هم گفتند که دیگر نامزد نمی شوم.

 

کیهانیان همچنین درباره اعلام نامزدی مصطفی میرسلیم افزود: ایشان فقط نامزد حزب موتلفه اسلامی است و هنوز اجماعی برای حضورش در بین اصولگرایان صورت نگرفته است.

 

 کمیته امداد در زمان فتاح تضعیف شد

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد : بذرپاش نیز می تواند یکی از نامزدها باشد چرا که هم جوان است و هم واجد ویژگی های خاصی است. اما برای ایشان هم چندان شانسی نمی بینم.

 

وی درباره احتمال نامزدی فتاح هم گفت: با رصد کردن فعالیت کمیته امداد می توان فهمید که عملکرد این نهاد در دوره مدیریت ایشان نه تنها بهتر نشده بلکه متاسفانه دچار ضعف شده است بنابر این ایشان هم بختی برای انتخاب شدن توسط مردم ندارد.

 

جلیلی صددرصد نامزد پایداری هاست

کیهانیان نامزدی احمد توکلی و محمدرضا باهنر را نیز منتفی دانست و تصریح کرد: توکلی که به صراحت گفته نمی آید. اما درباره باهنر باید عرض کنم با توجه به موضع گیری های اخیر ایشان درباره دولت روحانی، احتمالا در دولت آینده وی دارای پست و مقام خواهد شد.

 

قائم مقام ستاد انتخابات ریاست جمهوری جبهه پیشرفت ، رفاه و عدالت اظهار داشت: ولی جلیلی نامزد بلافصل جبهه پایداری خواهد بود و در استان ها نیز مشغول تبلیغ ایشان هستند.

 

وی درباره نامزد نهایی اصولگرایان گفت: یکی از نزدیکان احمدی نژاد هم احتمالا نامزد خواهد شد.

 

وی در همین ارتباط ادامه داد : با بررسی سه فضای محلی - ملی، منطقه ای و بین المللی می توان به این نتیجه رسید که تنها فردی از تیم احمدی نژاد قادر به رقابت جدی با روحانی است.

 

موتلفه برخلاف وحدت اصولگرایان عمل کرد

کیهانیان در ادامه به بررسی چرایی عدم اجماع اصولگرایان بر سر نامزدی واحد پرداخت و ادامه داد: انتظار می رفت حزب موتلفه اسلامی پرچمدار اتحاد اصولگرایان باشد اما متاسفانه تاکنون به شکل انفرادی به معرفی نامزد و موضع گیری پرداخته است.

 

وی گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هم با ساختار غیرمتعارف خود سردمدار اتحاد بین اصولگریان نشده است. ولی جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت به دبیری شهاب الدین صدر به صورتی تشکیلاتی و با حضور 16 حزب اصولگرا اعلام موجودیت کرده است و جبهه ای کاملا قانونی است.

 

کیهانیان تصریح کرد: جبهه پایداری هم به دلیل موضع گیری در قبال جبهه مردمی دچار انشقاق شده است. این جبهه در تلاش است تا فضای جبهه مردمی را به نفع خود هدایت کند که خود این اقدام موجب ایجاد آشفتگی سیاسی درباره انتخاب نامزدی واحد از سوی اصولگرایان می شود.

 

 فضای انتخابات فعلا تک قطبی است

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی با اشاره به سرد بودن فضای کشور در ارتباط با انتخابات 29 اردیبهشت ماه 1396 تاکید کرد: عامل اول این است که فضای سیاسی فعلی تک قطبی است و در جهت ماندگاری روحانی برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری پیش می رود.

 

کیهانیان اضافه کرد: عامل دوم تعدد مدعیان ریاست جمهوری در بین اصولگرایان است که انتخاب یکی از آنها توسط مردم را مشکل کرده است.

 

وی گفت: اما اصلی ترین دلیل گرم نشدن فضای انتخابات این است که محورهای اتحاد بین جریان های سیاسی اصولگرا مقداری کدر و غبار آلود است. تا زمان رحلت آیت الله مهدوی کنی، محور اتحاد جامعتین بود و غالب اصولگرایان در آستانه هر انتخاباتی منتظر تصمیم جامعتین بودند.

 

کیهانیان ادامه داد: با وفات آیت الله مهدوی کنی جامعه روحانیت مبارز کشور و مجمع مدرسین حوزه علمیه نتوانست انسجام خود را حفظ کند که نتیجه آن انتخابات 94 شد.

 

زاکانی و فدایی به نظرات جمع احترام بگذارند

وی تصریح کرد : با این وجود اگر اصولگرایان به اتحاد قابل توجه و معقولی برسند احتمال وجود رقیب قدری مقابل روحانی وجود دارد. البته این نیاز به وقوع سه پیش شرط دارد.

 

کیهانیان ادامه داد: نخست اینکه عزیزانی مانند علیرضا زاکانی و حسین فدایی که ادعای پرچمداری و اتحاد بین اصولگرایان را برافراشته اند به عقاید سایر احزاب اصولگرا هم احترام بگذارند. دوم اینکه اصولگرایان نقش جامعتین را بپذیرند و از اعمال قدرت و نظر در جهت تغییر تصمیم آن بپرهیزند. سوم اینکه اصولگرایان قبول داشته باشند که جامعتین نقشی تعادل بخش در حکومت دارد و نباید برخی احزاب از آن سهم خواهی انحصاری کنند.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه در انتخابات سال 94 مجلس شورای اسلامی، اختلاف نظر بین اصولگرایان موجب شد که اولا جامعتین تبدیل به شورای فقها شود و در ثانی تصمیم نهایی توسط حلقه ای خاص گرفته شود. نتیجه هم آن شد که 30 نفر نهایی فهرست اصولگرایان در تهران بین چند حزب خاص اصولگرا تقسیم شد و درصد کسب آرای عمومی کاهش یافت.

 

رییس جمهور آتی باید با فساد مبارزه کند

کیهانیان گفت: رییس جمهور و کابینه دولت آینده از هر جناح و طرفی که باشد باید در حوره اقتصادی وضع معاش مردم را بهبود بخشد که این مهم از طریق مبارزه با فساد و افزایش عدالت عمومی قابل تحقق است.

 

وی افزود: در حوزه بین الملل نیز باید در حفظ اقتدار و عزت مردم کوشا و فعال باشد و جایگاه حقوقی و ارتباطات بین المللی ایران را توسعه دهد.

 

 اخبار سیاسی واجتماعی - ایرنا