گزارش نیوزویک درباره زندگی روزمره و علایق پوتین از شنا تا بستنی پسته‌ای


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,ولادیمیر پوتین

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی برخی از کارهای روزانه ولادیمیر پوتین را که چشم‌اندازی از زندگی شخصی این رئیس‌جمهوری روسیه را نشان می‌دهد، بازگو کرده است.

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، طبق پروفایلی که سال ۲۰۱۴ "بن جودا" از هفته‌نامه نیوزویک برای ولادیمیر پوتین نوشت، زندگی روزانه رئیس‌جمهوری روسیه شامل ساعت‌ها شنا، مصرف نکردن الکل و شب بیداری‌هاست.

 

بن جودا برای نگارش کتابی با عنوان "امپراتوری شکننده: چطور روسیه عاشق رفتار و کردار ولادیمیر پوتین شد" سه سال وقت صرف تحقیق درباره رفتار رهبران خارجی کرد.

 

در بخشی از یادداشت‌های او از زندگی پوتین آمده است: اگر می‌خواهید لبخند به لبان پوتین بیاورید، به او یک سگ خوش رفتار و تخم بلدرچین برای صبحانه بدهید. پوتین صبح‌ها دیر از خواب بلند می‌شود. نزدیک ظهر صبحانه می‌خورد. صبحانه او معمولا املت و یا غلات به همراه تخم بلدرچین و آبمیوه است. او به محض اتمام صبحانه‌اش،‌ قهوه می‌خورد.

 

به گفته بن جودا، پوتین پس از آن به سراغ ورزش می‌رود. طبق گزارش نیوزویک، پوتین حدود دو ساعت شنا می‌کند و زمانی که در آب است،‌ اغلب "بسیاری از تفکرات درباره روسیه را انجام می‌دهد."

 

اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,ولادیمیر پوتین

رهبر کرملین پس از آن به باشگاهش می‌رود. سال ۲۰۱۵ تصویری از پوتین به همراه دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه در حال نرمش کردن منتشر شد. طبق گزارش اسکوآیر، لباس تمرین پوتین ۳۲۰۰ دلار قیمت داشت.

 

محقق نیوزویک تاکید کرد، پوتین روی انتخاب لباس حساس است و لباس‌های سفارشی و کروات‌های مارک والنتینو را ترجیح می‌دهد. با این حال، وب‌سایت دولتی روسیه گزارش داده که برند مورد علاقه پوتین در پوشاک "کیتون" و "بریونی" است.

 

براساس گزارش نیوزویک، رئیس‌جمهوری روسیه معمولا کارش را عصر با مطالعه یادداشت‌ها آغاز می‌کند که این موارد شامل گزارش‌های اطلاعات داخلی و خارجی و نیز کلیپ‌هایی از رسانه‌های روسی و رسانه‌های بین‌المللی می‌شود. به جز موارد کاری، پوتین زیاد اهل مطالعه نیست و به شوخی گفته بود که یک رمان در سال ۲۰۰۶ خوانده است.

 

به نوشته این نشریه، هر از گاهی یکی از مشاوران پوتین یک ویدئوی آنلاین طنز از مسخره شدن او و دولتش نشان می‌دهد. در غیر این صورت، پوتین خیلی مایل به استقاده از تکنولوژی در کار نیست و پوشه‌های قرمز رنگ و اسناد کاغذی را ترجیح می‌دهد. او تا دیروقت بیدار است و کار می‌کند و سطح هوشیاری بالایی دارد. زمانی که پوتین به سفر می‌رود، همه چیز از ملحفه‌ها گرفته تا وسایل توالت و حتی ظرف میوه جایگزین می‌شود. او حتی میوه‌ای که میزبانش به او بدهد و اول توسط کرملین تمیز نشده باشد، نمی‌پذیرد.

 

روزنامه تلگراف پیشتر گزارش داده بود،‌ بستنی پسته از جمله خوراکی‌های مورد علاقه پوتین است. او حتی یکبار به شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین حین نشست سال گذشته جی بیست، یک بسته بستنی هدیه داده بود. طبق گزارش‌ها، پوتین الکل مصرف نمی‌کند مگر در مراسم‌های رسمی. پوتین همچنین عاشق حیوانات است و خودش سه سگ دارد.

 

اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,ولادیمیر پوتین

 

براساس همین گزارش، برنامه‌های او در آخر هفته منعطف‌تر می‌شود تا پوتین برای کلاس‌های زبان انگلیسی‌اش هم آماده شود. او گاهی یکشنبه‌ها دعا و اعتراف می‌کند. با این وجود، مقام‌های روسی نزدیک به رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کردند که "زندگی او چندان شبیه مسیحیان مقید نیست."

 

هر چند هفته یکبار، برنامه کاری پوتین برای یکی از علایق سابقش همچون هاکی روی یخ خالی می‌شود. او تنها تماشاچی نیست و در یک لیگ بازی می‌کند و تیم بادیگاردها را به چالش می‌کشد.

 

طبق گزارش نیوزویک،‌ پوتین علاقه بسیاری به ماندن در خانه‌ دارد. گرچه مسیر رفتن به مسکو تنها ۲۵ دقیقه است، اما او سکونتگاهش را به کاخ کرملین ترجیح می‌دهد.