لاوروف: درباره تحریم ها بحثی نکردیم/همکاری مسکو- واشنگتن در سوریه


اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,لاوروف

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه مطبوعاتی خود پس از دیدار با ترامپ و تیلرسون با تأکید بر توافق دو کشور برای همکاری در مسائل بین المللی، درباره تحریم های ضدروسی گفت: درباره تحریم ها بحثی نکردیم.

 به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که در آمریکا به سر می برد، امروز پس از دیدار با رکس تیلرسون وزیر خارجه و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای مطبوعاتی در سفارت این کشور در واشنگتن به اظهارنظر درباره دیدارهای مذکور پرداخت.

 

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که درباره همکاری های فیمابین و نیز موضوعات سوریه، اوکراین و افغانستان با ترامپ و تیلرسون گفتگو کرده است.

 

«سرگئی لاوروف» در این باره گفت: تمایلی میان طرفین برای حل و فصل مسائل وجود داشت. رؤسای جمهور روسیه و آمریکا هر دو به دنبال دست یابی به نتایج ملموسی برای کمک به رفع مشکلات بین المللی هستند.

 

وی در ادامه افزود که دو طرف مایل به حل و فصل مشترک مسائل بین المللی از قبیل بحران در سوریه و طرح این کشور درباره مناطق امن در سوریه از طریق همکاری در چارچوب مذاکرات آستانه و ژنو هستند.

 

لاوروف در ادامه تأکید کرد که دو کشور درباره ابعاد جغرافیائی مناطق کاهش تنش در سوریه به توافق دست یافتند.

 

این دیپلمات برجسته روس تصریح کرد: با ترامپ توافق کردیم که مهمترین کاری که در سوریه باید انجام شود، مبارزه با تروریسم است.

 

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سئوالی درباره راهبرد خروج از سوریه گفت که چنین چیزی وجود ندارد و تمام طرف ها باید به تعهدات خود در این زمینه متعهد باشند.

 

لاوروف درباره تحریم های این کشور نیز تأکید کرد: درباره تحریم ها بحثی نکردیم. این مشکل ما نیست. تحریم ها اقدامی یک جانبه علیه ما است.