نگرانی وزیر کشور آلمان از مداخله روسیه در انتخابات پارلمانی


اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  ,دومزیر

وزیر کشور آلمان امروز سه‌شنبه با بیان اینکه انتظار می‌رود روسیه برای نفوذ در انتخابات پارلمانی ۲۴ سپتامبر آلمان تلاش کند، تاکید کرد، اطلاعاتی که طی حمله هکری سال ۲۰۱۵ از پارلمان آلمان به سرقت رفت احتمالا طی هفته‌های آتی منتشر شود.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، با وجود نگرانی توماس دومزیر، وزیر کشور آلمان نسبت به مداخله روس‌ها در انتخاباتی پارلمانی آتی کشورش،‌ هانس-گئورگ ماسن، رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان در همان کنفرانس خبری گفت، هیچ نشانه‌ای مبنی بر حمایت روسیه از یک حزب خاص وجود ندارد.

 

وزیر کشور آلمان در ادامه تاکید کرد: حین حمله هکری سال ۲۰۱۵ به پارلمان آلمان حجم اطلاعاتی بالایی به سرقت رفت. ما انتظار داریم که بخش‌هایی از آن اطلاعات در هفته‌های آتی منتشر شوند.

 

از سوی دیگر رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان تاکید کرد، این نهاد مدرک موثقی ندارد که نشان دهد یک حمله سایبری که هفته گذشته از اوکراین آغاز شد و به سراسر جهان گسترش یافت، از طرف روسیه انجام شده باشد.

 

این در حالی است که اوکراین، سرویس‌های امنیتی روسیه را عامل این حملات سایبری می‌داند؛ حملاتی که هدفشان تخریب اطلاعات مهم و ایجاد ترس بود.