واکنش معاون روحانی به احتمال استیضاح برخی وزرا به بهانه حادثه پلاسکو


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حسینعلی امیری

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: در حال حاضر موضوع استیضاح آقای آخوندی در مجلس مطرح است ما هم از صبوری مجلس و یا اینکه در یک فضای کارشناسی موضوع را بررسی می‌کند، تشکر می‌کنیم باید منتظر باشیم و ببینیم در آینده این موضوع چه روندی را خواهد داشت.

 حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اظهارات اخیر عارف مبنی بر اینکه رییس‌جمهور شهریورماه وعده کمیته مشترک دولت و فراکسیون امید را داده بود، گفت: پیشنهادی وجود داشت مبنی بر اینکه کمیته‌ای تشکیل شود و ملاقات‌هایی با آقای رییس‌جمهور برگزار شود، در همین راستا کمیسیون برنامه و بودجه که تعداد قابل توجهی از اعضای فراکسیون امید هم در آن حضور دارند و فراکسیون اهل سنت مجلس جلسه‌ای با رییس‌جمهور برگزار کردند و نظرات خود را در مورد مباحث عمومی کشور مطرح کردند.

 

او افزود: به دلیل اینکه این تبادل نظریات در جلسات با رییس‌جمهور مطرح شد، به همین جهت جایگزین پیشنهادی شد که می‌خواستند مطالب در جلسه‌ای بین فراکسیون امید و رییس‌جمهور گفته شود.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور در مورد سوال و استیضاح برخی وزرا به بهانه حادثه پلاسکو گفت: مساله پلاسکو در حال حل و فصل است و نیاز به یک بررسی دقیق و جامع دارد تا زمانی که موضوع پلاسکو و تحلیلی از آنچه که در پلاسکو اتفاق افتاد، انجام نشود نباید به مسائل دیگری بپردازیم.

 

او گفت: در حال حاضر موضوع استیضاح آقای آخوندی در مجلس مطرح است ما هم از صبوری مجلس و یا اینکه در یک فضای کارشناسی موضوع را بررسی می‌کند، تشکر می‌کنیم باید منتظر باشیم و ببینیم در آینده این موضوع چه روندی را خواهد داشت.

 

امیری در پاسخ به این سوال که آیا نشست مشترک میان دولت و مجلس برگزار خواهد شد، گفت: الان هر هفته مجامع استانی با معاون اول رییس‌جمهور دیدار می‌کنند، کمیسیون‌ها هم با رییس‌جمهور و معاون اول دیدار دارند. کارهای ملاقات به این شکل در حال انجام است بنابراین کلیت دولت با کلیت مجلس هنوز نیاز به برگزاری جلسه ندیده‌ایم. اما اگر احساس نیاز به جلسه مشترکی باشد، حتماً‌ در زمان لازم آن را برگزار می‌کنیم.

 

او در پاسخ به این سوال که با توجه به اصرار برخی نمایندگان برای استیضاح آقای آخوندی به دلیل موضوع تصادف قطارها الان انتظار جامعه پیگیری حادثه پلاسکو از طرف مجلس و پاسخگویی قالیباف است در این مورد چه نظری دارید، گفت: مجلس یک قوه است، دولت هم قوه دیگری است. اینکه مجلس چگونه با این موضوع برخورد می‌کند، ارتباط ساختاری با دولت ندارد. من معتقدم نمایندگان باید نمایندگان کل مردم باشند در جایی که حقوق مردم مطرح باشد، حادثه تصادف قطار یا پلاسکو تفاوتی نمی‌کند.