دستگیری "زئوس" در خراسان جنوبی - دستگیری زیوس

دستگیری زیوس

دستگیری زیوس

برگزیده ها: دستگیری "زئوس" در خراسان جنوبی

برگزیده ها فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: فردی که در شبکه های اجتماعی تبلیغ ادیان کاذب می کرد و مدعی بود «من زئوس هستم» در خراسان جنوبی دستگیر شد.

به گزارش برگزیده ها به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خراسان جنوبی، مجید شجاع اظهار کرد: کارشناسان پلیس امنیت استان هنگام پایش و رصد فضای سایبر و شبکه های اجتماعی با اکانتی با عنوان «من زئوس هستم» برخورد کردند که بررسی موضوع آغاز شد.

وی افزود: بررسی های اطلاعاتی حاکی از این بود که یکی از کاربران شبکه اجتماعی لاین و تلگرام صفحه ای در این فضا ایجاد کرده و اقدام به درج محتواهای شنیع و بسیار زشت ضد دینی و موهن نسبت به ائمه اطهار به خصوص پیامبر اکرم (ص)، قرآن مجید و دین اسلام کرده بود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: این متهم سایبری با درج محتواهای مرتبط با افکار لائیک و توهین به مقامات عالی کشور شبکه ای راه اندازی کرده بود که افکار عمومی را منحرف و برضد دین تبلیغ می کرد که شناسایی وی در دستور کار مأموران قرار گرفت.

شجاع ادامه داد: با چند ماه کار اطلاعاتی و عملیات نفوذ متهم در عملیات پیچیده اطلاعاتی شناسایی و هویت وی تائید شد.

وی یادآور شد: مأموران پلیس امنیت عمومی و پلیس فتا در عملیاتی مشترک متهم را رصد کردند که بررسی های بعدی نشان داد با شماره همراه وی چند اکانت در شبکه های اجتماعی ساخته شده و دلایل انتساب کاربری صفحات مجرمانه به متهم برای ماموران محرز شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: با هماهنگی مقام قضایی و شناسایی نقاط تردد و خودروی متهم نامبرده در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

شجاع تصریح کرد: متهم در بازجویی پلیس به خارج شدن از دین، تشکیل گروه هتاک به اسلام در فضای مجازی، جذب 6905 نفر از جوانان ناآگاه در گروه مذکور و سایر اعمال مجرمانه از جمله هتاکی های بسیار زشت به اسلام و مقدسات در راستای تقدس زدایی از ارزش ها و گسترش افکار لائیکی اعتراف کرد.

وی خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده با دستور قاضی پرونده روانه زندان شد و گروه های ایجاد شده توسط وی در شبکه های اجتماعی از فضای سایبری حذف شد.

انتهای پیام

برچسب : خراسان جنوبی ، دستگیری ، شبکه های اجتماعی
,