تنها برای یک مشت ۲هزار تومانی!


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

  «عکس‌نوشت» نه نیاز به بودجه زیادی دارد و نه کاغذ یا تابلوست که شاید پاره یا به سطل زباله انداخته شود. آنانی که شبکه‌های اجتماعی را سم مهلک برای جامعه می‌خواندند و آگاهی مردم از موضوعات به‌واسطه عضویت در این شبکه‌ها را بر نمی‌تابیدند، کمی که فکر کردند، به این نتیجه رسیدند که چرا از این شبکه‌ها برای نیل به اهداف خودشان استفاده نکنند؛ اهدافی که تخریب رئیس‌جمهور، اعتدالیون و اصلاح‌طلبان درصدر آن است.

 

روش کار آنها چنین است که وعده یا جمله‌ای از سخنرانی رئیس‌جمهور را مدنظر قرار می‌دهند، مثلا اگر در مورد کارگران باشد، تصویر کارگری را پیدا می‌کنند که فقر و مشکلات دیگر او مشخص باشد؛ سپس جمله روحانی را بر روی آن عکس می‌گذارند و درانتها کنایه‌ای هم می‌زنند. جالب آنجاست که مشخص نیست این عکس برای چه زمانی و دردوران ریاست جمهوری چه شخصیتی بوده است؛ آنچه برای آنها اهمیت دارد، این است که هر چه تصاویر فلاکت‌بارتر باشد بهتر است. یا در نمونه‌ای دیگر اظهارات محمد جواد ظریف در قامت وزیر امور خارجه را در کنار اظهارات مسئولان آمریکایی قرار می‌دهند و سعی می‌کنند چنین القا کنند که یا تیم مذاکره‌کننده و برجام موفق نبودند، یا اینکه تلاشی در راستای القای همسو بودن سیاست‌های ظریف و روحانی با مسئولان آمریکایی دارند.

 

در تازه‌ترین مورد منتشر شده آنان این جمله روحانی مبنی بر اینکه «اگر حق‌الناس و نرمش قهرمانانه نبود، مذاکرات موفق نبود» را در کنار تصویر فامیل‌دور قرار دادند و نوشتند: «من دیگه حرفی ندارم!» همچنین در اقدامی وقیحانه تصویر رئیس‌جمهور را در کنار کرم‌های بهداشتی نرم‌کننده پوست که عنوان «انصراف از یارانه» بر روی آن درج شده است، قرار دادند و نوشتند: «با انصراف از یارانه پوستی شاداب و زیبا داشته باشید و در بین دوستان خود متمایز باشید. انصراف از یارانه حاوی عصاره الانتویین بوده و موجب شادابی و جوان‌سازی پوست شما می‌گردد» و موارد دیگری از این دست که به این شکل در گروه‌های مجازی منتشر می‌شود.

 

اشتغالزایی از نوع دلواپسان

ظاهرا مخالفان دولت که یکی از بهانه‌های تخریب آنها القای موفق نبودن دولت در موضوع اشتغالزایی است، خودشان دست به کار شدند و شغلی به نام «عکس‌نوشت تخریب روحانی» به راه انداختند. برای چنین اقدامی به سبب آنکه نیاز به فرصت و انرژی زیادی نیست نباید دستمزد بالایی در نظر گرفته شود اما آن‌طور که «آرمان» خبردار شده است برای آماده سازی و انتشار هر یک از این عکس‌نوشت‌ها مبلغی پرداخت می‌شود. شاید تصور شود که حوزه جداگانه‌ای برای تخریب دولت از طریق عکس‌نوشت در نظر گرفته شده است که تصور نادرستی است. اگر اقدامات مخالفان روحانی در ذهن به شکل یک ساختمان ترسیم شود، بدون شک یک طبقه از این ساختمان به عکس‌نوشت سازان اختصاص دارد و نباید این‌گونه تصور کرد که بودجه در نظر گرفته شده برای آنها جدا از کل بودجه تخریب است، بلکه در ذیل همان تعریف می‌شود.

 

تنها برای یک مشت پول

هدف عکس‌نوشت‌سازان هم که مشخص است و درباره شدت گرفتن اقدامات آنها تا اردیبهشت ۹۶ نباید تردیدی داشت. به‌طور واضح آنها پول می‌گیرند تا روحانی رئیس جمهور نشود و شاید ستاد روحانی مبلغ بیشتری به آنها پرداخت کند، تردیدی در تغییر محل خدمت خودشان نخواهند داشت. حتی کاندیدای سومی هم ذره‌ای بیشتر به آنها پرداخت کند، راهی آن ستاد خواهند شد. بنابراین آنچه این افراد انجام می‌دهند، نه اعتقادی و در راستای دلسوزی برای کشور، بلکه برای پر کردن جیب‌هایشان است. ذکر این نکته هم لازم است که ستاد روحانی در سال ۹۲ نشان داد از پرداخت هزینه‌های این‌چنینی که در راستای تخریب ناجوانمردانه رقیب است، پرهیز دارد و ظاهرا برنامه آنها ورود به عرصه انتخابات تبلیغ اندیشه‌های آیت‌ا...هاشمی و برنامه‌های حسن روحانی است.

 

 اخبار سیاسی -  آرمان