ابتکار: رأی سفید نداریم چون انتخاب بین راه و بیراهه است


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,معصومه ابتکار

کسانیکه هنوز تصمیم نگرفتند، ببینند در دورانیکه مردم پای صندوق رأی نیامدند چه بلایی سر ایران آمد

  معاون روحانی گفت: کسانی که روز 29 اردیبهشت با بی‌تفاوتی از کنار حق رأی خود و اثرگذاری در این فرصت مهم تاریخی بگذرند، اگر بعد از انتخابات اتفاق بدی برای کشور بیفتد، حتما در آن سرنوشت سهیم هستند.

 

معصومه ابتکار در گفتگو با خبرآنلاین درباره میزان گرایش آرای خاکستری به طرف آقای روحانی گفت: آرای خاکستری یا کسانی که هنوز تصمیم نگرفتند به تجربه و حافظه تاریخی خودشان رجوع کنند. ارزیابی کنند و ببینند در دورانی که مردم پای صندوق های رأی نیامدند چه بلایی برسر ایران آمد.

 

وی افزود: مردم در انتخابات شورای شهر دوم و انتخابات ریاست جمهوری سال 84 خیلی ها پای صندوق های رأی نیامدند و همین عاملی شد که آن آقا اول شهردار و بعد رئیس جمهور شود. پس این اتفاقات حاصل عدم حضور مردم در پای صندوق های رأی بود.

 

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید یادآور شد: با عدم حضور مردم پای صندوق های رأی نه تنها هیچ اتفاق مثبتی برای ایران رخ نمی دهد، بلکه آثارش قطعا منفی خواهد بود. افرادی که با بی تفاوتی از کنار این حق رأی می گذرند حتما در قبال آن اتفاقاتی که بعد رخ می دهند مسئولند.

 

وی ادامه داد: اگر بعد از انتخابات سرنوشت بدی برای کشور فراهم شود، کسانی که روز 29 اردیبهشت با بی تفاوتی از کنار این فرصت مهم تاریخی گذاشتند، حتما در آن سرنوشت سهیم هستند و اجازه ندارند بعدها بیایند، مطالبه کنند و مدعی شوند.

 

این فعال اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را فرصتی تاریخی برای همه افراد و آحاد مردم ایران خواند و اظهار کرد: همه کشورها چنین فرصتی به مردم خود نمی دهند. این حاصل زحمت، رنج ها، خون دلها و خون های پاکی است که پای انقلاب ریخته شده که هر ایرانی حق رأی دارد. هر ایرانی حق دارد در سرنوشت آینده کشور خودش دخالت کند، پس از بی اعتنایی حق رأی در انتخابات توجیه ناپذیر نیست.

 

وی ادامه داد: می گویند ملت هایی که از تجربه ملت های دیگر عبرت بگیرند ملت های هوشمند هستند، پس ملت هایی که از تجربه خودشان نتوانند عبرت بگیرند و از اشتباهات گذشته خودشان درس نیاموزند و یاد نگیرند دیگر نمی دانم چه توصیفی می شود برای آنها بیان کرد.

 

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: طیف خاکستری حتما به یک تصمیم خوبی می رسد چون هیچ ایرانی دلسوز نمی تواند در چنین وضعیتی که تعیین کنندگی رأی دادن در انتخابات کاملا برای آینده و سرنوشت کشور آشکار است از حق رأی خود بگذرد چون انتخاب کاملا بین راه و بیراه است.

 

وی ادامه داد: هر دولت مستقری یکسری مشکلات دارد اما برایند را باید دید که نتیجه کلی عملکرد دولت یازدهم بهبود شرایط کشور شد. افزایش 2 تا 3 برابری درآمد روستاییان، فراگیری بیمه های درمانی، مثبت شدن طراز صادراتی، بهبود وضعیت شرایط ایران در عرصه بین الملل، برداشته شدن زنجیرها از پای ایران، رسیدگی به وضعیت محیط زیست با وجود همه مشکلات و سالم تر شدن کیفیت هوا برای تنفس بهتر مردم نشان می دهد دولت یازدهم در طول چهار سال گام های خوبی برداشت و به نتایج خوبی رسید.

 

ابتکار بهبود وضعیت کشور نسبت به چهار سال پیش را غیرقابل انکار خواند و یادآور شد: دریاچه ارومیه و تالاب هورالعظیم امروز زنده هستند و رو به حیات کامل خود می روند. انشاءالله مردم به ویژه آرای خاکستری این دستاوردها را می بینند و حتما به نفع آینده ایران پای صندوق های رأی می آیند. انشاءالله دیگر آرای سفید نداشته باشیم چون انتخاب بین راه و بیراهه است.