اعتراض به ابطال ۱۷۰ هزار رای در انتخابات میان‌دوره‌ای اصفهان/ انتقاد از ردصلاحیت آجودانی و دیگر نیروهای اصلاح‌طلب


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,هاشم‌زایی

رییس سنی مجلس دهم با اشاره به تایید اعتبارنامه حسن کامران در صحن علنی مجلس گفت: اعتراض نمایندگان معترض به روند انتخابات میان‌دوره‌ای اصفهان، ابطال بیش از ۱۷۰ هزار رای و ردصلاحیت نیروهای اصلاح‌طلب بود. 

عبدالرضا هاشم‌زایی در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به تایید اعتبارنامه نماینده منتخب اصفهان در مجلس اعلام کرد: باتوجه به ابطال بیش از ۱۷۰ هزار رای در انتخابات میان‌دوره‌ای اصفهان، نسبت به اعتبارنامه نماینده منتخب اعتراض کردیم تا فرآیند انتخابات مورد بررسی قرار گیرد.

 

اعتراضی به صلاحیت فردی کامران نداشتیم

 

او در ادامه تاکید کرد که ایرادی به صلاحیت فردی نماینده منتخب نداشت، گفت: اساساً پرونده آقای کامران را نخواندیم و به وضعیت صلاحیت فردی این نماینده مجلس اعتراضی نداشتیم.

 

استنباط متفاوت رییس جلسه منجر به تایید اعتبارنامه کامران شد

 

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خوانش متفاوت هیات رییسه نسبت به آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: استنباط رییس جلسه از آیین‌نامه داخلی مجلس این بود که نمایندگان در این مرحله نمی‌توانند به روند انتخابات اعتراض کنند، بلکه بحث درباره صلاحیت فرد منتخب خواهد بود و این درحالی بود که ما وجداناً نمی‌توانستیم به صلاحیت فردی کامران اعتراض کنیم.

 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نمایندگان معترض اعتراض خود را پس نگرفته‌اند، ادامه داد: اعتراض ما صرفاً به روند برگزاری انتخابات بود و همچنان نیز به این مسئله اعتراض داریم اما باتوجه به استنباط متفاوت رییس جلسه و نیز از آن‌جا که رییس جلسه تصمیم‌گیرنده است و آن‌چه در صحن علنی اعلام می‌شود، غیرقابل بازگشت است، بنابر این امکان ادامه پیگیری این اعتراض نیست.

 

اعتراض به ابطال ۱۷۰ هزار رای در انتخابات میان‌دوره‌ای اصفهان

 

رییس سنی مجلس دهم در پاسخ به این سوال که اعتراض نمایندگان معترض به روند انتخابات میان‌دوره‌ای در اصفهان به چه مسائلی بود، گفت: مسائل مختلفی مورد اعتراض نمایندگان معترض بود که یکی از این موارد، ابطال ۱۷۰ هزار رای در انتخابات میان‌دوره‌ای اصفهان بود.

 

انتقاد از ردصلاحیت آجودانی و دیگر نیروهای اصلاح‌طلب

 

هاشم‌زایی در پایان تصریح کرد: مسئله دیگر مربوط بود به ردصلاحیت گسترده نیروهای اصلاح‌طلب که حتی آقای آجودانی که در انتخابات ۷ اسفندماه نفر ششم اصفهان شده بود و از خانواده شهید است، در انتخابات میان‌دوره‌ای ردصلاحیت شد.