استقرار ناوشکن آمریکایی در سواحل یمن


اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,ناوشکن آمریکایی

یک مسئول وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، نیروی دریایی آمریکا دستور استقرار یک ناوشکن را در سواحل یمن در واکنش به حمله اخیر انصارالله به ناوچه عربستانی داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه العربیه، این مقام پنتاگون گفت: ناوشکن یو اس اس کول که در خلیج عدن در حال اداره عملیات است در حال حاضر در منطقه باب المندب واقع در جنوب غرب یمن مستقر شده است.

 

این مسئول که نخواست نامش فاش شود، گفت: این ناوشکن در واکنش به حمله اخیر به ناوچه عربستان به این تنگه منتقل شده و قرار است وظیفه گشت زنی و همراهی کشتی‌ها را برعهده بگیرد.

 

مقامات سعودی مدعی شده‌ بودند که قایق‌های بمب‌گذاری شده انصارالله اخیرا به یک ناوچه عربستانی که در دریای سرخ بوده حمله کردند که به کشته شدن دو نیروی دریایی این کشور انجامید.

 

ناوشکن یو اس اس کول که در عملیات دریایی معروف است در اکتبر ۲۰۰۰ هدف حمله‌ای در بندر عدن قرار گرفت که تعدادی از نیروهای آمریکایی در این حمله کشته شدند. القاعده مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

 

استقرار این ناوشکن در سایه افزایش تنش در منطقه بعد از هشدار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به ایران و اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران در پی آزمایش موشک بالستیک اخیر است. دو ناو آبی خاکی "یو اس اس کمستوک" و "یو اس اس ماکین آیلند" در همین منطقه که ناوشکن کول مستقر است، هستند.

 

یو اس اس ماکین آیلند در حمله اخیر نیروهای ویژه آمریکایی به مقر القاعده در یمن مشارکت داشت که موجب کشته شدن عناصر القاعده، یک نیروی دریایی آمریکا و تعدادی غیرنظامی شد.