در ۱۹ نقطه استان تهران انتخابات الکترونیکی برگزار می شود


اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,انتخابات شوراها

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران با اعلام اینکه در ۱۹ نقطه استان تهران انتخابات الکترونیکی برگزار خواهد شد از مسئولان وزارت کشور خواست برای توجیه فنی و عملیاتی هیات های اجرایی نشست توجیهی برگزار کنند.

 به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی در گردهمایی مشترک بازرسان و نمایندگان فرماندار در دوازدهین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: دغدغه مجلس حفظ اعتماد مردم به متولیان انتخابات است. بی طرفی ما در انتخابات بسیار اهمیت دارد. از این رو نباید سلایق سیاسی خود را در شعب اخذ رای و محدوده منتهی به این شعب دخالت دهیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مجریان و ناظران انتخابات در معرض قضاوت مردم هستند گفت: مردم انتظار ندارند در کلام یا در رفتار متولیان انتخابات جانب داری از یک نامزد خاص را مشاهده کنند. نباید سلایق سیاسی مان را در انتخابات دخالت دهیم.

 

هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران خطاب به مدیران وزارت کشور و بازرسان و نمایندگان فرماندار درخواست کرد: بعد از انتخابات عوامل اجرایی و نظارتی تجربیات،‌ نواقص قانون انتخابات و خلاء های فرآیند انتخابات را به ناظران خود در مجلس شورای اسلامی انتقال دهند. توجه به این مساله در رفع ایرادات قانونی و اجرایی برای انتخابات آینده بسیار مهم است.

 

به گفته رحیمی، مشارکت حداکثری و سلامت برگزاری انتخابات در دستان عوامل اجرایی و نظارتی است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: زمینه تحقق این دو هم با همکاری ناظران و مجریان برگزاری انتخابات به نحو احسن فراهم شود.

 

به گفته نماینده مردم تهران، در مجلس بررسی صلاحیت نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا را بدون اعمال هر نوع نگاه و گرایش سیاسی دانست و موازین و چارچوب های قانونی را تنها معیار سنجش صلاحیت آنان اعلام کرد.

 

وی نحوه برخورد ناظران و نمایندگان فرمانداری با متخلفان را حائز اهمیت بسیار دانست و متذکر شد: ممکن است در روز رای گیری در محل شعب اخذ رای توسط ناظران یا نامزدها یا هواداران نامزدها یا حتی برخی رای دهندگان تخلفاتی اتفاق بیفتد،‌ اما نوع برخورد با متخلفان بسیار مهم است. باید با تخلفات،‌ اخلاقی برخورد کنیم و با بر هم زنندگان نظم و آرامش با درایت رفتار کنید.

 

وی مجریان و ناظران انتخابات را از جنس انقلاب اسلامی دانست و آنان را به پاسخی مناسب به اعتماد مردم دعوت کرد.

 

رحیمی در پایان ابراز امیدواری کرد: انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه کارنامه درخشان و قابل دفاعی برای هیات های اجرایی و نظارتی ثبت کنند.