توکلی:۵۸ درصد داوطلبان دکتری انتخاب رشته کردند/ مهلت انتخاب رشته تا شنبه


اخباردانشگاه,خبرهای  دانشگاه,آزمون دکتری

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه شنبه ۱۶ اردیبهشت آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری است، گفت: تاکنون تعداد ۱۱۵ هزار و ۷۸۹ نفر برای تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند.

 حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس، گفت: از مجموع شرکت کنندگان آزمون دکتری تعداد 199 هزار و 303 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که تاکنون تعداد 115 هزار و 789 نفر یعنی 58 درصد داوطلبان مجاز برای تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند.

 

وی افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته برای پذیرش در کدرشته محل‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تا شنبه 16 اردیبهشت 96 مهلت دارند به سایت سازمان سنجش مراجعه و با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته، با رعایت ضوابط نسبت به انتخاب 50 کدرشته محل از میان کدرشته‌های اقدام کنند.

 

به گفته وی، با توجه به انتشار اصلاحیه کدرشته‌محل‌ها، داوطلبانی که انتخاب رشته را انجام داده‌اند نیز تا 16 اردیبهشت می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای ویرایش فرم خود اقدام کنند.

 

توکلی اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در دوره‌های روزانه و سایر دوره‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی پیش از این 14 هزار و 414 نفر اعلام شده بود که با توجه به تغییرات اعلام شده، ظرفیت جدید به 14 هزار و 537 نفر افزایش یافت. این ظرفیت بدون احتساب ظرفیت پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی است.

 

وی تاکید کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته علاقمند به انتخاب کدرشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد، باید برای انتخاب رشته به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و بر اساس دفترچه‌های این دانشگاه، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.