سیل در سیستان و بلوچستان: خسارت به 300 خانه / 3 روستا تخلیه شدند


یکی از نوزادان در آمبولانس زایمان و اسم یکی دیگر از نوزادان به دنیا آمده را هم باران گذاشتند.

 مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در مورد حادثه سیل در شهرستان های جنوبی استان گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان در آماده باش کامل قرار دارند و عملیات بازگشایی محورها مواصلاتی و امداد و نجات با جدیت در حال انجام است.

 

رضا اربابی در گفتگو با عصر ایران ادامه داد: از روز 30 دی ماه بارندگی ها در منطقه ما و به ویژه شهرستان های جنوبی استان شروع شد. استان سیستان و بلوچستان یکی از کم بارش ترین استان های کشور در طی دو سال اخیر بوده است و متوسط بارندگی سالیانه ما در استان 105 میلی متر است. این در حالی است که؛ طی چند روز اخیر در بخشی از شهرستان ها بیشتر از میانگین 100 میلی متر بارندگی اتفاق افتاد.

اخبار حوادث,خبرهای  حوادث, سیل در سیستان و بلوچستان

 

سیستان و بلوچستان 

وی اضافه کرد: یکی از ایستگاه های ما 164 میلی متر بارش گزارش شد، به عبارتی یک و نیم برابر بارندگی سالیانه ما بارندگی داشت. به همین دلیل با یک سری مسائل و مشکلات مواجه شدیم، از جمله اینکه 15 راه های اصلی و فرعی ما مسدود شد. در نیک شهر 119 میلی متر بارندگی، بنتور 80 میلی متر و کنارک 143 میلی متر بارش داشته ایم.

 

اربابی خاطر نشان کرد: از 15 مسیری که مسدود شده بود تا این لحظه 8 محور بازگشایی و تا آخر امروز مسیرهای باقی مانده نیز باز خواهد شد. خوشبختانه با توجه به آمادگی نیروهای امدادی و اکیپ های راهداری تاکنون هیچ گونه خسارت جانی نداشته ایم و همه افراد گرفتار در سیلاب به سلامت نجات پیدا کرده اند. 50 اکیپ اورژانس و دو بالگرد در منطقه آماده باش بودند. در 30 منطقه قطعی برق بوجود آمد، که اکنون مشکل تمام انها رفع شد.

 

وی در رابطه با خسارت به 300 خانه در شهرستان های جنوبی استان گفت: این خانه ها در معرض خطر قرار داشتیم و ما مجبور شدیم 3 روستا که در حاشیه رودخانه بودند تخلیه و به نقاط ایمن، اسکان اضطراری دادیم که تعداد این ها 395 خانوار است و چادر امدادی و لوازم اولیه معیشت در بین آن ها توزیع شده است.

 

اربابی در پایان گفت: 9خانم باردار داشتیم که از مناطق روستایی به مراکز درمانی منتقل شدند، یکی از نوزادان در آمبولانس زایمان و اسم یکی دیگر از نوزادان به دنیا آمده را هم باران گذاشتند. در حال حاضر برخی از مدارسی که احتمال دادیم در تردد مشکل داشته باشند، تعطیل اعلام کردیم. استانداری، فرمانداری و مدیریت بحران جلسات مرتب برگزار و مشغول به کار هستند و تا کنون مشکلی نداشتیم.