ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی از فردا


اخباردانشگاه ,خبرهای دانشگاه ,آزمون کاردانی به کارشناسی

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام برای شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 96 از روز یکشنبه، هفتم خرداد ماه 96 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز می شود.

حسین توکلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دفترچه انتخاب رشته و اطلاعیه تکمیلی ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی سال 96 همزمان با اطلاعیه ثبت نام داوطلبان از فردا هفتم خرداد ماه بر روی سایت اینترنتی سازمان سنجش قرار می گیرد. 

 

وی گفت: برخی از رشته های مورد پذیرش در دوره های کاردانی به کارشناسی سال 1396 به صورت پذیرش با آزمون و برخی دیگر به صورت بدون آزمون (پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) صورت می گیرد که اطلاعات کامل آنها در دفترچه ثبت نام درج شده است.

 

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: داوطلبان متقاضی می توانند ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه شاهد و ایثارگر (مندرج در دفترچه راهنما) در صورتی که دارای شرایط لازم باشند، متقاضی ادامه تحصیل شوند.

 

وی ادامه داد: ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در یک مرحله انجام می شود و داوطلبان باید در زمان ثبت نام نسبت به درج کدرشته محل های مورد علاقه خود در فرم ثبت نام اقدام کنند.

 

** داوطلبان کنکور دکتری باید فرم صلاحیت‌ عمومی تکمیل کنند

 

داوطلبان آزمون دکتری تخصصی سال 96 که حدنصاب نمره علمی برای شرکت در مرحله ارزیابی تخصصی را دارند باید از تاریخ ۷ تا ۱۶ خرداد ماه ۹۶ فرم صلاحیت‌ عمومی را در سایت سازمان سنجش تکمیل کنند.

 

بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، برخی از آنها از فردا ۷ خرداد مصاحبه و مرحله ارزیابی تخصصی خود را آغاز می کنند که لازم است داوطلبان ضمن پرداخت هزینه، فرم مشخصات بررسی صلاحیت‌های عمومی را تکمیل کنند.

 

داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی توسط دانشگاهها و موسسات آموزش عالی هستند، چنانچه تمایل به شرکت در مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) دانشگاه‌های ذیربط را دارند، لازم است برای انجام بررسی صلاحیت‌های عمومی، نسبت به واریز مبلغ ۳۳۰ هزار ریال از طریق پرداخت الکترونیک در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

 

این افراد پس از پرداخت مبلغ باید نسبت به تکمیل فرم مشخصات بررسی صلاحیت‌های عمومی مندرج در سایت اطلاع رسانی این سازمان اقدام و آن را از طریق سیستم اینترنتی به سازمان سنجش ارسال و کد پیگیری مربوط را دریافت کنند و درغیراینصورت، داوطلبان از مراحل گزینش نهایی حذف خواهند شد.

 

گزینش نهایی داوطلبان در هر کدرشته‌محل براساس ضوابط مندرج در دفترچه‌های راهنمای این آزمون و حدنصاب تعیین شده توسط دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در هر کدرشته محل و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی شده‌اند، صورت خواهد گرفت.