محاکمه چند فرد و شرکت به اتهام دور زدن تحریم‌ها


اخبار,اخباراقتصادی,تحریم های ایران

وزارت دادگستری آمریکا از محاکمه پنج فرد و چهار شرکت به دلیل صادرات میکروالکترونیک ها و تامین کنندگان اضطراری برق دارای فناوری های پیشرفته به ایران از طریق ترکیه و تایوان، خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، دستگاه قضایی آمریکا از وجود شواهدی خبر داد که نشان می دهد  این افراد و شرکت ها از ماه جولای سال 2010 تاکنون 28 میلیون قطعه الکترونیک به ارزش 24 میلیون دلار از طریق شرکت هایی در سراسر جهان به ایران فروخته اند.

دادگاه منطقه ای تگزاس که به پرونده این افراد رسیدگی می کند اعلام کرده این افراد و شرکت ها تحریم های یکجانبه آمریکا درباره فروش قطعاتی با تکنولوژی های پیشرفته به ایران را نقض کرده و از طریق ترکیه و تایوان این کالاها را در اختیار تهران قرار داده اند.

بر این اساس بهرام مکانیک 69 ساله، تورج فریدی 46 ساله، خسرو افقهی 71 ساله از لس آنجلس و مسئولان شرکت سیستم های قدرت هوشمند در هیوستن به اتهام ایجاد شبکه ای برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران بازداشت شده اند.

در همین حال وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است آرتور شی یو، شرکت هوسودای تایوان، شرکت حمل و نقل گلساد استانبول و متین صادقی 54 ساله به همراه شرکت فراتل که متعلق به افقهی و مکانیک است، در این رابطه متهم شده اند.

در صورتی که اتهام این افراد اثبات و دادگاه علیه آنها حکم صادر کند، این افراد و شرکت های یاد شده هریک بیش از یک میلیون دلار جریمه خواهند شد و ممکن است به 20 سال زندان محکوم شوند.


  اخبار  اقتصادی  -  مهر