فیلم جدید «پولانسکی» به جشنواره کن رسید


اخبارفرهنگی ,خبرهایفرهنگی ,پولانسکی

در حالی که «پولانسکی» درگیر پرونده رسوایی جنسی‌اش است، «براساس یک داستان واقعی» آخرین ساخته این کارگردان فرانسوی ـ‌ لهستانی به همراه چهار اثر دیگر به جمع فیلم‌های جشنواره بین‌المللی کن ۲۰۱۷ پیوست.

 به گزارش ایسنا، «گاردین» نوشت: همان‌طور که پرونده بازگرداندن «رومن پولانسکی» به آمریکا به منظور محاکمه به جرم تجاوز به دختری ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ در جریان است، جدیدترین ساخته‌ی این فیلمساز ۸۳ ساله با عنوان «براساس یک داستان واقعی» اولین نمایش خود را در بخش غیررقابتی فستیوال فیلم کن تجربه می‌کند.

 

در فیلم «براساس یک داستان واقعی» که با اقتباس از رمانی با همین نام نوشته «دلفین دویگان» و با فیلمنامه مشترک از «پولانسکی» و «الیور آسایاس» ساخته شده، «امانوئل سنیه»، بازیگر فرانسوی که پیش از این سابقه همکاری با «پولانسکی» در فیلم «ونوس در پوست خز» را دارد، در کنار «اوا گرین» نقش‌های اصلی را بر عهده دارند.

 

فیلم «بر اساس داستان واقعی» درباره یک زن رمان‌نویس است که اخیرا یک کتاب بسیار موفق به چاپ رسانده است. وی در مراسم امضای کتابش با زنی مرموز آشنا می‌شود و در حالی که این دو در ابتدا رابطه‌ای دوستانه دارند اما پس از مدتی همه چیز تغییر می‌کند و زندگی زن رمان‌نویس در کنترل این زن تازه وارد قرار می‌گیرد.

 

بر اساس اعلام برگزارکنندگان جشنواره کن ۲۰۱۷، علاوه بر فیلم «بر اساس یک داستان واقعی»، چهار اثر دیگر نیز در بخش‌های مختلف شرکت داده شدند: «میدان» به کارگردانی «روبن اوستلاند» در بخش رقابتی نمایش داده می‌شود و برای کسب نخل طلا تلاش می‌کند. «گذر از آینده» ساخته «لی روییجون» در بخش نوعی نگاه دیده می‌شود، «کاره ۳۵» از «اریک کاراواکا» در بخش نمایش ویژه و «زومبلینیوم» با کارگردانی مشترک «آرتور دو پینز»‌ و «الکسیس داکورد»‌ در بخش نمایش کودک شرکت دارند.

 

«پولانسکی» در سال ۱۹۷۷ به جرم تجاوز به دختری ۱۳ ساله پس از محکومیت در دادگاه آمریکا به فرانسه که شهروند قانونی آن محسوب می‌شود، گریخت و از سال ۱۹۷۸ در پاریس زندگی می‌کند، چرا که فرانسه یکی از معدود کشورهای اروپایی است که مانع استرداد شهروندان خود به آمریکا می‌شود. وی در این چند سال اخیر همواره با حواشی پیرامون اتهام به تجاوز دست به گریبان بوده است و ایالات متحده نیز در تلاش برای استرداد او به خاک آمریکاست.

 

هفتادمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ می (۲۸ اردیبهشت تا ۷ خرداد) در فرانسه برگزار می‌شود.