واکنش وزارت ورزش به اظهارات قالیباف درباره وام ازدواج/ جوانان را دستاویز قرار ندهید


اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,وزارت ورزش

معاون وزارت ورزش و جوانان با تشریح اقدامات دولت در حوزه جوانان و وام ازدواج، بر رعایت اخلاق اسلامی و ایرانی در انتخابات از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمد رضا رستمی در پی صحبت های شب گذشته محمد باقر قالیباف در برنامه گفت وگوی ویژه خبری مبنی بر اینکه "بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند"، با رد این ادعا تاکید کرد که جوانان را دستاویز قرار ندهید.

 

وی گفت: علی‌رغم بروز مشکلات مالی فراوان دولت در سال ۹۵ به بیش از یک میلیون نفر - که متقاضی وام ازدواج ۱۰ میلیونی بودند، وام پرداخت کرده است و کسانی که در ماههای پایانی سال ۹۵ تشکیل پرونده داده‌اند کمتر از ۳۰۰ هزار نفر بودند که در پایان مراحل اداری دریافت وام خود قرار دارند.

 

وی با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۶ گفت : دولت دوباره پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج را در لایحه بودجه امسال به مجلس پیشنهاد کرد و بعد از تصویب نمایندگان مردم به بانک‌ها ابلاغ شده است. متقاضیان سال ۹۶ نیز از این وام ۱۰ میلیون تومانی برخوردار خواهند شد.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به اقدامات گسترده دولت در موضوع ازدواج جوانان گفت: دولت در بخش جوانان اقدامات موثر و گسترده‌ای در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ازدواج از قبیل وام ۱۰ میلیون تومانی، ساماندهی مسکن زوجین توسط خیرین مسکن ساز، مشاوره‌ها و آموزش‌های پیش از ازدواج زوجین و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی اعتماد و احترام متقابل که سبب پایداری خانواده‌های تازه تشکیل شده ، انجام داده است .

 

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان، رستمی در پایان با تاکید بر رعایت اخلاق اسلامی و ایرانی در انتخابات و بازی نکردن با جامعه گفت:جامعه از سوء استفاده‌ها خسته شده و بهتر است کاندیداها به جای دروغ‌پردازی و ناامید کردن مردم به راهکارهای عملی و مدیریتی خود بیندیشند و برنامه‌های خود را ارائه دهند.