قیمت‌ انواع میوه‌ و تره‌بار در بازار تابستان/ افزایش ۲ برابری قیمت پیاز


اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی, انواع میوه‌ و تره‌بار

بازار میوه و تره‌بار که این روزها با گرم شدن هوا رفت و آمد و تقاضای بیشتری را به خود می‌بیند با عرضه محصولات نوبرانه تابستانی از جمله زردآلو، شلیل، آلو، ‌شبرنگ، آلبالو و گیلاس همراه شده است.

به گزارش ایسنا، ‌ بازار میوه و تره‌بار در حالی با عرضه اقلام جدید و نوبرانه تابستانی همراه شده است که به گفته برخی از عرضه کنندگان، تقاضا برای این اقلام بیشتر است؛ هر چند هنوز تقاضا به صورت کلی چندان بالا نیست. در میان اقلام نوبرانه قیمت محصولاتی چون آلبالو و گیلاس در صدر قرار دارد و زرد آلو، شلیل و آلو قرمز نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

در میان محصولات نوبرانه به طور متوسط هر کیلوگرم آلبالو ۱۰ هزار تومان، گیلاس ۱۲ هزار تومان، ‌شلیل ۷۰۰۰ تومان، ‌شبرنگ ۶۰۰۰ تومان و آلو قرمز ۷۵۰۰ تومان قیمت دارد. قیمت‌هایی که تقریبا نسبت به روزهای قبل شکسته شده و در مقایسه با روزهای اول عرضه‌شان متعادل‌تر شده است.  

 

در میان دیگر محصولات، سیب قرمز کیلویی ۵۵۰۰ تومان، ‌سیب زرد کیلویی ۵۰۰۰ تومان، انگور کیلویی ۵۰۰۰ تومان، موز کیلویی ۴۰۰۰ تومان، بِه کیلویی ۱۰ هزار تومان، نارگیل کیلویی ۶۰۰۰ تومان، خیار درختی کیلویی ۳۰۰۰ تومان، خیار بوته‌ای کیلویی ۳۵۰۰ تومان و آناناس به عنوان گران‌ترین میوه کیلویی ۱۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

 

در میان اقلام مختلف تره‌بار نیز سیب زمینی کیلویی ۲۰۰۰ تومان،‌ گوجه فرنگی کیلویی ۳۰۰۰ تومان، ‌لیمو ترش کیلویی ۱۲ هزار تومان، ‌فلفل دلمه‌ای ۳۰۰۰ تومان و بادمجان کیلویی ۲۰۰۰ تومان قیمت دارد. در میان سایر اقلام میوه چغندر کیلویی ۲۰۰۰ تومان، هندوانه  ۱۰۰۰ تومان، ‌کاهو کیلویی ۲۰۰۰ تومان و هویج کیلویی ۲۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.

 

اما در این میان پیاز با افزایش چشمگیر قیمت همراه شده است؛ به طوری که شاهد افزایش بیش از دو برابری قیمت این محصول هستیم که دلیل آن از سوی مغازه‌داران صادرات آن عنوان می‌شود اما رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی می‌گوید کشاورزی و تولید سنتی دلیل اصلی گرانی پیاز است.

 

در حال حاضر هر کیلوگرم پیاز ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان در بازار مصرف عرضه می‌شود درصورتیکه پیش از این کیلویی ۱۵۰۰ تا نهایتا ۲۰۰۰ تومان قیمت داشت.

 

اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی, انواع میوه‌ و تره‌بار

 

اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی, انواع میوه‌ و تره‌بار