با این ابزار پوشیدنی میزان آب بدنتان را کنترل کنید


اخبارعلمی ,خبرهای علمی,دستگاه هوشمند پوشیدنی

معمولاً افرادی که در محیط‌های گرم کار می‌کنند یا ورزشکارانی حرفه‌ای که فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند بدن آنها با کمبود آب مواجه شده و سلامت آنها به خطر می‌افتد. اخیراً از سوی دانشگاهی در ایالت کالیفرنیای شمالی یک ابزار پوشیدنی هوشمند سنجش آب بدن طراحی و ساخته شده است.

 به  گزارش ایران؛ این دستگاه هوشمند پوشیدنی میزان آب بدن افراد را از طریق اندازه‌گیری هیدراتاسیون پوست تعیین و بعد به کاربر اعلام می‌کند که آیا بدن وی به آب بیشتر نیاز دارد یا خیر.تکنولوژی به‌کار رفته در ابزار پوشیدنی نسبتاً پیچیده و دارای 2 الکترود (کامپوزیت و پلیمرالاستیک) و ابزار نانو سیم‌های نقره‌ای است. این الکترودها برای نظارت بر خواص الکتریکی پوست برای اندازه‌گیری هیدروژن طراحی شده است.این دستگاه در تمام آب و هوا‌ها و با رطوبت‌های مختلف قابل استفاده است.

 

سنسورهای به‌کار رفته در این دستگاه در 2 مدل ارائه شده است. یک مدل آن می‌تواند به مچ دست بسته شود و مدل دیگر آن به قفسه سینه می‌چسبد در هر دو مدل طراحی شده سیگنال‌ها از طریق بی‌سیم به نرم افزاری که روی تلفن همراه نصب می‌شود، ارسال می‌شود.به گفته سازندگان آن، این دستگاه برای افرادی که دارای بیماری خاص هستند و باید میزان آب بدن آنها کنترل شود، قابل استفاده است. به عبارتی می‌تواند کمبود میزان آب بدن آنها را ردیابی و به بیمار اعلام کند.گفتنی است نمونه اولیه این دستگاه ساخته شده و قرار است با قیمت ارزان در دسترس عموم قرار بگیرد ولی هنوز از سوی سازندگان آن قیمت و زمان ورود این محصول به بازار اعلام نشده است.