سوغات نیل آرمسترانگ از کره ماه به حراج گذاشته می‌شود+تصاویر


اخبارعلمی ,خبرهای علمی,آرمسترانگ

خاکی که نیل آرمسترانگ در اولین فرود انسان بر روی ماه از روی آن جمع‌آوری کرده بود، در نیویورک به حراج گذاشته می‌شود.

 به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، خاک ماه به همراه سنگریزه‌های آن در کیسه کوچکی قرار دارند و تخمین زده می‌شود 2 تا 4 میلیون دلار ارزش داشته باشند. این کیسه برای سنگریزه‌ها و گرد و خاک ماه در ناحیه‌ای موسوم به "دریای آرامش" (Sea of Tranquility) به کار رفت.

 

این فقط چند مورد از اقلام مرتبط با سفر فضایی است که به مناسبت چهل و هشتمین سالگرد نخستین فرود انسان بر روی ماه در تاریخ 20 ژوئیه (29 تیر) توسط Sothebyشرکت چندمیلیتی واقع در نیویورک به حراج گذاشته خواهد شد.

 

همچنین عکس آرمسترانگ از "باز آلدرین" فضانورد همراه او در آپولو 11 هنگام ایستادن بر روی ماه به بهای 4 هزار دلار فروش می‌رود. در فهرست حراج یک طرح پرواز مستند نیز وجود دارد که فضانوردان از آن برای بازگشت به زمین استفاده کردند.

 

"جیم هال" (Jim Hull)، رئیس نمایشگاه‌های ناسا، گفت: این حراج نخستین فروش قانونی چنین اقلامی از ماموریت ماه به شمار می‌آید.

 

در حالی که محدودیت‌های قانونی درباره فروش مواد ماموریت‌های ماه از جمله سنگ‌ها و خاک ماه وجود دارد، تصور می‌شود تعدادی از اقلام این ماموریت در بازار سیاه فروخته شده‌اند.

 

آپولو 11 در تاریخ 16 ژوئیه سال 1969 با سه فضانورد راهی ماه شد. چهار روز بعد، آرمسترانگ و باز آلدرین از فضاپیمای "عقاب" (Eagle) بر روی سطح ماه فرود آمدند و به عنوان بخشی از این ماموریت، این فضانوردان نمونه‌هایی را از کره ماه گردآوری کردند.

 

اخبارعلمی ,خبرهای علمی,آرمسترانگ

 

اخبارعلمی ,خبرهای علمی,آرمسترانگ