جهانگیری: برخی به دنبال تعطیلی کشور پیش از انتخابات هستند


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

معاون اول رئیس جمهور با انتقاد از برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه اقدامات اخیر دولت در راستای انتخابات بوده است، گفت که دولت اقدامات جاری خود را انجام داده است.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه آینده، خاطرنشان کرد: انتخابات از جهات گوناگون برای مردم یک دستاورد بزرگ انقلاب و نظام است و یکی از اصلی‌ترین هدایایی است که به برکت جمهوری اسلامی ایران در ایران ماندگار شده و باید از آن حفاظت و حراست شود.

 

وی اظهار کرد: صندوق‌های رأی، محلی هستند که مردم راجع به اداره کشورهای خود صحبت می‌کنند. خود حرف خود را می‌زنند و دلبستگی شان به نظام را به رخ جهانیان می‌کشند. با هر انتخابات روح جدیدی در پیکره نظام به گردش درمی‌آید و به همین دلیل است که انتخابات همواره مورد توجه مردم و مسئولان کشور و همچنین مورد توجه دشمنان ایران در سراسر جهان قرار دارد.

 

معاون اول رئیس جمهور گفت: از دهیاران سراسر کشور به عنوان حلقه ارتباط مردم با روستاها درخواست می‌کنم که در روزهای باقیمانده تا انتخابات تلاش وسیعی برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی انجام دهند.

 

جهانگیری با بیان اینکه انتخابات در مقطع فعلی و در فضای بین‌المللی حاکم اثر بسیار تعیین کننده‌ای دارد، اظهار کرد: امروز ما با سردمدارانی در دنیا روبرو هستیم که فکر می‌کنند چون زور دارند پس منطق زور آنها است و به هر حرکتی که علاقه‌مند هستند دست می‌زنند و با هر زبانی که دوست دارند با مردم متمدن و شرافتمند دنیا صحبت می‌کنند. منطقه ما به شدت به این زورگویی‌ها آلوده شده است.

 

وی ادامه داد: هر اتفاقی که در گوشه‌ای از کشورهای غربی رخ می‌دهد آنها سریعاً به منطقه ما می‌آیند و شعله‌ای را برافروخته می‌کنند در حالی که نمی‌دانند نتیجه کارهای آنها خود و مردم دنیا را گرفتار می‌کند.

 

معاون اول رئیس جمهور افراطی‌گری تندروی، القاعده و داعش را نتیجه اقدامات نابخردانه برخی از سردمداران بعضی کشورهای بزرگ دنیا عنوان کرد و گفت: آنها فکر می‌کنند که با یک بمباران و موشک‌باران و اقدام اینگونه تروریست‌ها را از بین می‌برند در حالی که حتی یک بار ننشسته‌اند در اتاق‌های فکر و اندیشکده‌های خود درباره اینکه چرا این اقدامات انجام شده ولی روز به روز دنیا شاهد تروریست‌های بیشتری است بررسی کنند.

 

جهانگیری تأکید کرد: از آنجایی که ما با دشمنانی اینگونه مواجه‌ایم. برای حفاظت و حراست از کشور خود نیازمند عقلانیت، تدبیر و دقت نظر در همه کارها هستیم. در مقابل حرکت تندروی دشمنان ما باید با عقلانیت و منطق رفتار کنیم. امروز مشاهده می‌کنیم که به دلیل حاکمیت عقلانیت و تدبیر در مسئولان کشور، در منطقه ناامن خاورمیانه نقطه ثبات و امنیتی به نام ایران اسلامی وجود دارد.

 

وی در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه روستاییان بیشترین کمک را به تحقق امنیت پایدار در کشور می‌کنند، خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد مسأله اول ایران است و ما به دلایل متعدد باید به این موضوع به صورت ویژه نگاه کنیم و تمرکز اصلی مدیریت کشور باید بر روی مسایل اقتصادی باشد.

 

معاون اول رئیس جمهور افزود: اقتصاد مقاومتی تنها نسخه‌ای است که می‌تواند اقتصاد کشور را وارد دوران طولانی شکوفایی کند. این اقتصاد دارای سیاست‌های فراجناحی است که همه جناح‌ها و نهادها موظف به گام برداشتن برای تحقق آن هستند.

 

جهانگیری با تأکید بر اینکه سال گذشته یکی از سال‌های درخشان اقتصادی ایران بود، با انتقاد از برخی منتقدین به این مسأله، گفت: کسانی که غیر از این می‌گویند به این دلیل است که اطلاعی از موضوع ندارند. چرا که چنانچه تمام شاخص‌های اقتصادی کشور را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که درسال گذشته همه این شاخص‌ها امیدوارکننده بودند و رهبری انقلاب نیز با اتکا بر این شاخص‌ها امسال را سال تولید و اشتغال نام‌گذاری کردند.

 

وی موضوع اشتغال و بیکاری را یکی از مهمترین اولویت‌های کشور عنوان و با تأکید بر اینکه اشتغال نیازمند سرمایه است، گفت: مهمترین کانون تولید و سرمایه‌گذاری در کشور روستاها هستند. در همین زمینه باید بکوشیم تا استعدادهای مادی و معنوی موجود در روستاها را کشف کرده و از آنها بهره‌برداری نماییم.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه متأسفانه همچنان میان شهر و روستا شکاف‌هایی وجود دارد و امکانات به صورت عادلانه میان این دو توزیع نشده است، خاطرنشان کرد: مهمترین اقدامی که باید در دستور کار همه نهادها قرار بگیرد توسعه روستاها است. خوشبختانه یکی از کارهای مهمی که در این زمینه صورت گرفت این بود که در دولت آقای خاتمی شاهد تشکیل شوراهای روستایی بودیم.

 

جهانگیری خاطرنشان کرد: امروز شوراها به ویژه شوراهای روستا به کانون‌های بسیار خوبی در مدییت کشور و اداره امور روستاها تبدیل شده‌اند و دهیاران نیز نیز به عنوان بازوهای اجرایی این شوراها اقدامات قابل توجهی می‌کنند.

 

معاون اول رئیس جمهور در بخش‌هایی از صحبت‌های خود با اشاره به افزایش اعتبارات دهیاران در سال جاری، گفت: تا سال گذشته سهم دهیاران از محل عوارض ارزش افزوده 20 درصد بود که این میزان در قانون 96 به 35 درصد افزایش یافته است.

 

وی همچنین با اشاره به ارایه لایحه دوفوریتی اشتغال روستاییان به مجلس اظهار کرد: دولت به دنبال احقاق سهم روستاییان از صندوق ذخیره ارزی است اما متأسفانه این موضوع با برخی بهانه‌ها عقب افتاده است.

 

به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس جمهور در بخش‌های دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از برخی اظهارات نسبت به عملکرد دولت در روزهای اخیر و حضور مقامات دولتی در مراسم‌های مختلف افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، با بیان اینکه من نمی‌دانم آیا گوینده این حرف‌ها به دنبال تعطیلی کشور قبل از انتخابات است، خاطرنشان کرد: طرح‌هایی در دولت افتتاح می‌شوند که حتماً مراحل آن تکمیل شده باشد. برخی مدعی هستند که افتتاح این طرح‌ها به خاطر انتخابات است. این در حالی است که کارهای انتخاباتی کارهایی بود که شب قبل از انتخابات انجام می‌گرفت. مانند اعطای سود سهام عدالت به مردم آن هم در شب انتخابات.

 

وی ادامه داد: این اقدامات، اقدامات جاری دولت است و ما نمی‌توانیم به دلیل اینکه اینگونه فکر می‌کنند جلوی اقدامات جاری کشور را بگیریم.  

 

جهانگیری درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه دولت یازدهم دولت پیری است نیز گفت: ما دولتی هستیم که از مجموعه‌ای از مدیران کارآمد و باتجربه تشکیل شده که هر کدام دستاوردهای خوبی داشته‌اند. در این دولت بسیاری از شاخص‌های اصلی بهبود یافته است.