۳ ماه ذخیره استراتژیک هر دارو در انبارها موجود است


اخبارپزشکی,خبرهای  پزشکی,دارو

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به خبری با عنوان "داروی حیاتی بیماران قلبی یک ماهه کمیاب است" تاکید کرد: به‌طورکلی تأمین داروها به نحوی برنامه‌ریزی می‌گردد که همواره سه ماه ذخیره استراتژیک از هر دارو در انبار پخش‌ها موجود باشد.

 به گزارش ایسنا، متن کامل جوابیه به این شرح است: در پاسخ به خبر منتشره با عنوان "داروی حیاتی بیماران قلبی یک‌ماهه کمیاب است" به تاریخ ۱۳ خرداد ۹۶ به اطلاع می‌رساند که به‌طورکلی تأمین داروها به نحوی برنامه‌ریزی می‌گردد که همواره سه ماه ذخیره استراتژیک از هر دارو در انبار پخش‌ها موجود باشد. 

 

در خصوص قرص دیگوکسین، مورد استفاده در بیماران نارسایی قلبی به علت انصراف شرکت تأمین‌کننده و انتقال نمایندگی به شرکت غیر، تعهدات تأمین عملیاتی نشد و ذخیره دارو برای مدتی دچار نقصان گردید.

 

در حال حاضر دارو به‌طور کامل تأمین‌شده و در انبار پخش مربوطه قرارگرفته و در چند روز آینده تمام کشور دسترسی کافی خواهند داشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، همچنین لازم به ذکر است در خصوص برخی داروهای خاص و کمبودی، توزیع دارو فقط در داروخانه‌های منتخب صورت می‌پذیرد و هموطنان می‌توانند با تماس با مرکز پاسخگویی ١٤٩٠ سازمان غذا و دارو و همچنین پیامک کردن نام دارو به سر شماره ٢٠١٤٩٠ و استفاده از درگاه اینترنتی http://۱۴۹۰.fda.gov.ir در قسمت جستجوی دارو، از داروخانه‌هایی که از داروی موردنظر موجودی دارند اطلاع حاصل نمایند.