سمت‌وسوی بازار طلا در آستانه عید/ حباب ۸۰ هزار تومانی نرخ سکه


اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی , بازار طلا

با نزدیک شدن به پایان سال، قیمت‌ها در بازار سکه با تغییراتی همراه شده و پیش‌بینی‌های ناظران حاکی از آن است که به دلیل افزایش احتمالی تقاضا در اسفند ماه، قیمت‌ها در شیب صعودی قرار گیرد؛ کما اینکه اکنون هم سکه تمام ۸۰ هزار تومان حباب قیمت دارد.

 به گزارش ایسنا، بازار داخلی طلا و سکه در سال جاری در مقاطع زمانی مختلف با نوسانات و تغییرات نسبتا زیادی همراه شد؛ به طوری که قیمت انواع سکه از اوایل دی ماه شیب صعودی بیشتری پیدا کرد و از مرز یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان گذشت.

 

پس از آن با توقف روند افزایشی نرخ دلار و ثبات نسبی آن در کانال ۳۸۰۰ تومان، ثبات به بازار سکه نیز بازگشت و نوسان قیمت در این بازار تا حدود زیادی متوقف شد و در مجموع روند کاهشی قیمت ارز و دلار تاثیر مثبتی بر ثبات قیمت طلا در بازار داخلی گذاشت و باعث شد تاثیر افزایش قیمت جهانی طلا در آن روزها بر بازار داخلی خنثی شود.

 

اما اکنون با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، پیش‌بینی‌هایی مبنی بر حرکت مجدد قیمت سکه در مسیر صعودی وجود دارد؛ روند افزایشی که معمولا در چند هفته‌ پایانی سال آغاز می‌شود و با شروع سال جدید، متوقف و روند آن معکوس می‌شود.

 

در حال حاضر نیز بررسی قیمت‌ انواع سکه در روزهای اخیر نشان می‌دهد که قیمت سکه با روند صعودی همراه شده است و در هفته گذشته به یک میلیون و ۲۱۳ هزار تومان هم رسید.

 

محمد کشتی آرای - رئیس اتحادیه طلا و جواهر - درباره احتمال تغییر و تحولات بازار سکه در ایام پایانی سال اظهار کرد که به هرحال قیمت جهانی همیشه تاثیراتش را بر بازار می‌گذارد و با خیلی از نوسانات سیاسی و تحولات اقتصادی دچار تغییر می‌شود.  

 

به گفته وی، معمولا در ماه‌ پایانی سال و هر چه به نوروز نزدیک‌تر می‌شویم تقاضا برای خرید سکه افزایش پیدا می‌کند و اگر معادل تقاضا در بازار، عرضه نباشد طبیعتا تفاوت قیمت در بازار به وجود می‌آید و با قیمت واقعی مابه‌التفاوت ایجاد می‌شود.

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یادآور شد که در هفته گذشته شاهد بیشترین مابه‌التفاوت قیمت سکه بودیم؛ به طوری که قیمت سکه در هفته گذشته حدود ۸۰ هزار تومان با قیمت اصلی خود تفاوت پیدا کرد.