کفاشیان: کی‌روش حتماً دستیاران ایرانی خود را انتخاب می‌کند/ نباید خودمان را از الان در جام‌ جهانی ببینیم


اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی,کفاشیان

نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در قرارداد کی‌روش استفاده از مربیان ایرانی وجود دارد و وی برای انتخاب مربیانش فکر می‌کند و حتماً این کار را خواهد کرد.

به گزارش فارس، علی کفاشیان پس از بازدید از اردوی تیم ملی فوتسال در جمع خبرنگاران گفت: اردوها و برنامه‌های تیم ملی فوتسال از ابتدای امسال آغاز شد. به خاطر دو بازی تدارکاتی با کرواسی و همین‌طور به محض اینکه لیگ برتر به پایان رسید برنامه‌های ما برای آماده سازی تیم ملی آغاز شد. امسال بازی‌های آسیایی را در پیش داریم که میزبان آن‌هم هنوز مشخص نیست و ما هم اعلام‌آمادگی کردیم.  مسابقات زیر 20 سال در کشور ویتنام داریم و سال پرکاری برای فوتسال داریم که امیدواریم تیم ملی شایستگی‌های خود را نشان دهد.

 

وی در خصوص اردوهای تیم ملی نیز افزود: در تیم ملی جوان‌گرایی خوبی انجام گرفته، کادر فنی بچه‌ها را از همه نظر تست می‌کنند تا بتوانند بهترین تیم را آماده کنند. شانس ما برای میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا زیاد است، هم جام باشگاه‌ها و مسابقات زیر 20 سال را به کشورهای دیگر داده‌اند و ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که بتوانیم میزبانی را بگیریم و فکر می‌کنم شانس ما برای گرفتن میزبانی زیاد است چون کشور دیگری برای میزبانی اعلام آمادگی نکرده است، ولی در هر صورت ما به AFC اعلام کرده‌ایم که هر زمانی که خواستند ما آمادگی داریم که میزبانی در همه رده‌های سنی را بپذیریم.

 

کفاشیان در خصوص شرایط تیم ملی فوتسال و نارضایتی سرمربی تیم ملی گفت: از لحاظ تمرین و مسابقات تدارکاتی همه چیز خوب است فقط مقدار پاداش‌های آنها عقب افتاده که سعی می‌کنیم در سال جدید آن را با بودجه‌ای که خواهیم گرفت به آنها پرداخت کنیم. بخشی از پاداش‌های جام جهانی آنها پرداخت شده، بخشی هم اضافه کردیم که آن هم در آینده پرداخت می‌شود. لباس‌های خوبی هم بر تن دارند و امیدواریم پس از تعیین تکلیف اسپانسر لباس‌های جدیدی برایشان تهیه کنیم. سالن هم قطعاً اگر کادر فنی بگویند که کفپوش نیاز به تعویض دارد، آن را تعویض خواهیم کرد.

 

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه افزود: سعی کرده‌ام در فوتبال کنار و پشت پرده کارها را انجام دهم، ولی هستم و تا جایی که بتوانم به فوتبال کمک می‌کنم. نیروهای جوان‌تر باید بیایند و جای ما را بگیرند.

 

وی درخصوص صعود زودهنگام به جام جهانی اذعان داشت:‌ ما هیچ‌گاه نباید فکر کنیم که به جام جهانی صعود کرده‌ایم و به جام جهانی رفته‌ایم و باید این را بدانیم که هر رقیبی هرچند کوچک می‌تواند برای ما خطرناک باشد. شما دیدید که تیم‌هایی که جزو مدعیان آسیا بودند و سرگروه بودند، به چین و تیم‌های دیگر باختند، پس ما نباید هیچ‌وقت مغرور بشویم و این اصلاً خوب نیست. ما به این فکر می‌کنیم در جام جهانی از گروه‌مان بالا برویم، تیم ایران الان تیم خیلی خوبی است، کادر فنی خیلی خوبی دارد و باید در جام جهانی خودمان را بالا بکشیم و نباید هیچ‌گاه خودمان را در مقابل تیم‌هایی مثل چین و سوریه از پیش برنده بدانیم.

 

کفاشیان در خصوص بازی با چین عنوان کرد: بازی در کشور ماست، چین هم انگیزه زیادی دارد و توانسته کره جنوبی را شکست دهد و می‌خواهند خودشان را نشان دهند و سرمایه‌گذاری زیادی در فوتبالشان کرده‌اند و امروز هم که ما با آنها جلسه داشتیم، اعلام کرده‌اند که دولت‌شان برای بردن تیم ملی فوتبال‌شان به سطح اول آسیا، کمک‌های زیادی به آنها می‌کنند و در آینده حتماً حریف خطرناکی برای ما خواهند بود چون سرمایه‌گذاری زیادی در فوتبال انجام می‌دهند. بچه‌های ما باید مراقب باشند در این بازی پیروز باشند تا بتوانیم از این مرحله هم سربلند بیرون بیاییم.

 

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص رونمایی از اتوبوس تیم ملی گفت: در هر صورت این اتوبوس برندی برای تیم ملی است و به سایر تیم‌های ملی هم می‌تواند خدمات دهد، در هر صورت با تبلیغات خاصش می‌تواند برای فوتبال مفید باشد.

 

وی درخصوص کی‌روش و دستیاران ایرانی‌اش، تصریح کرد: انتخاب کادر فنی با سرمربی است و او طبق قراردادش تصمیم می‌گیرد با چه کسانی کار کند و ما در این موضوع نمی‌توانیم دخالتی داشته باشیم و پشت تصمیمات کی‌روش حتماً منطقی وجود دارد.

 

کفاشیان در پاسخ به این سوال که در قرارداد کی‌روش ذکر شده که حتماً از مربیان داخلی استفاده کند، گفت:‌ قطعاً همین‌طور بوده و هنوز هم هست و ایشان برای انتخاب مربیانش فکر می‌کند و حتماً این کار را خواهد کرد. او یا از مربیان و کادر قبلی‌اش و یا از مربیان جدید استفاده خواهد کرد. بنده اخیراً با او هیچ صحبتی نکرده‌ام و باید این موضوع را از آقای تاج سوال کنید. قرارداد کی‌روش را من بستم، ولی شما باید از آقای تاج بپرسید.