تندروها به دنبال انتقام گرفتن از روحانی /رویترز: رئیس جمهور ایران ماه‌های پرچالشی را پیش رو دارد /مخالفت با عربستان تشدید شده است


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

افزایش فشارها از سوی آمریکا و تنش سیاسی در داخل، برنامه های حسن روحانی برای گسترش آزادی های اجتماعی، ایجاد شغل و جذب سرمایه های خارجی را تهدید می کند.

به گزارش نامه نیوز، رویترز می نویسد: تحلیلگران و کارشناسان مسائل ایران بر این باور هستند که به نظر می رسد تندروهای ضدغربی که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در مقابل حسن روحانی شکست خوردند عزم راسخی دارند تا با انکار اقدامات روحانی در زمینه اقتصادی، از وی انتقام بگیرند.

 

استراتژی تندروها در حال حاضر تمرکز بر روی تنش میان تهران با واشنگتن و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

 

یک مقام ارشد ایران که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: برای تضعیف روحانی، آنها همه مسیرهای ممکن را امتحان خواهند کرد، از تحریک جنگ طلبان در واشنگتن تا اعمال محدودیت های بیشتر سیاسی در داخل کشور و منزوی کردن اقتصاد ایران.

 

این مقام ارشد معتقد است که روحای ماه های پر چالشی را پیش رو دارد.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار اخیر خود از عربستان سعودی ایران را تهدیدی برای کشورهای خاورمیانه خواند.

 

رویترز در ادامه از افزایش تنش در منطقه میان ایران و دیگر کشورها گفت و نوشت: تشدید تنش در خاورمیانه می تواند جذب سرمایه گذاری های خارجی در ایران را کاهش دهد.

 

یک کارشناس ارشد مسائل ایران در این باره گفت: روحانی به درخواست خود از سرمایه گذاران خارجی برای بازگشت به ایران ادامه خواهد داد.

 

وی افزود: استراتژی منطقه ای ایران بر 4 دهه استوار است و تفاوتی ندارد چه کسی رئیس جمهور باشد. مخالفت با آمریکا و اسرائیل تغییری نمی کند و مخالفت با عربستان سعودی تشدید شده است.