جزئیات گروگان‌گیری ۶ نفر در مشهد


فرمانده انتظامی مشهد گفت: ساعت 20:39 دقیقه روز دوشنبه به پلیس 110 خبری مبنی بر گروگان‌گیری یک مادر به همراه دو فرزند 9 و 11 ساله‌اش داده شد.

سرهنگ محمد بوستانی اظهار کرد: با بررسی‌هایی که در خصوص تشخیص هویت این فرد انجام شد پلیس دریافت که فرد رباینده در بلوار دوم طبرسی مشهد قرار دارد و گروگان‌ها را نیز به محلی در جاده سیمان انتقال داده است.

 

وی با اشاره به اینکه رباینده با گروگان‌ها ارتباط خانوادگی داشته است، افزود: ماموران ضمن رعایت نکات امنیتی لازم به محل ورود پیدا می‌کنند، اما این فرد به سمت ماموران تیراندازی می‌کند. همچنین با ورود به محل مشاهده می‌شود که این فرد سه نفر دیگر نیز به گروگان گرفته که آنان نیز جزو بستگانش بوده‌اند و در نهایت تعداد گروگان‌ها 6 نفر بوده است.

 

بوستانی گفت: این فرد اطراف محل گروگان‌گیری را بنزین ریخته و تهدید می‌کرده که خانه را آتش‌ می‌زند.

 

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد با توجه به حساسیت موضوع نیروهای پلیس و یگان ویژه همچنین معاون دادستان و مسئولان انتظامی در محل حضور پیدا کردند.

 

وی با اشاره به اینکه فرد رباینده بسیار عصبی بود و ماموران پلیس را تهدید به تیراندازی می‌کرد، افزود: در نهایت با اقدامات روان‌شناسی که صورت گرفت توانستیم 4 نفر از گروگان‌ها را که سه نفرشان همان مادر و دو دخترش بودند را آزاد کنیم البته مادر این کودکان از ناحیه کتف به دلیل تیراندازی رباینده، مجروح شده بود.

 

بوستانی اظهار کرد: پس از آزادی این چهار گروگان، به این فرد عنوان شد که دو نفر دیگر را نیز آزاد کرده و خود را تسلیم کند که متاسفانه به موضوعات مطرح شده، بی‌توجهی می‌کرد و درخواست‌های غیر منطقی مبنی بر اینکه با گروگان‌ها فرار کند را عنوان می‌کرد.

 

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه احتمال وقوع هر حادثه‌ ناگواری وجود داشت و یک کودک نیز هنوز گروگان بود، ماموران وارد محل شدند که این فرد تیری به سمت چانه خود زد و در واقع خودش را مورد هدف قرار داد.

 

بوستانی گفت: سپس تمام گروگان‌ها آزاد شدند و فرد رباینده نیز به بیمارستان منتقل شد؛ علت این گروگان‌گیری نیز مشکلات خانوادگی بوده است و این فرد تحویل مراجع قضائی شده است.

 

فرمانده انتظامی مشهد بیان کرد: این عملیات از حدود ساعت 21 دوشنبه آغاز شد و تا ساعت 5 صبح ادامه داشت.

 

ایسنا