آمریکا سازمان زندان‌های تهران و یک مقام ایرانی را تحریم کرد/ 2 زندانی آمریکایی در ایران هر چه زودتر آزاد شودند


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی کاخ سفید پس از اعلام تحریم یکی از مقامات ایرانی به بهانه نقض حقوق‌بشر، زندانی بودن اتباع ایرانی-آمریکایی در ایران را «غیرعادلانه» توصیف کرد و آزادی «فوری» آنها را خواستار شد.

به گزارش فارس، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید امشب هم در میان خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان در خصوص عملکرد دولت کشورش پاسخ داد.

 

سخنگو در ابتدای این نشست، پس از اشاره به استفاده از قوی‌ترین بمب غیرهسته‌ای آمریکا در افغانستان، به سراغ ایران و تحریم‌های تمام‌ناشدنی‌اش رفت.

 

سخنگو گفت که «سهراب سلیمانی» مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران تحریم شده؛ اسپایسر مدعی شد که سلیمانی در نقض حقوق‌بشر و لگدمال کردن حقوق زندانیان سیاسی دست داشته است.

 

اسپایسر برای مقبول‌تر شدن ادعاهای خود به ارتباطات خویشاوندی پرداخت و گفت که سهراب سلیمانی، برادر «ژنرال قاسم سلیمانی است که وی قبلاً به دلیل نقض حقوق‌بشر و تروریسم، تحریم شده است.»

 

شان اسپایسر سپس به مسئله زندان‌ها بازگشت و گفت که بسیاری اتباع خارجی از جمله اتباع آمریکایی «به صورت غیرعادلانه» در زندان‌های ایران به سر می‌برند.

 

سخنگوی کاخ سفید با نام بردن از سیامک و باقر نمازی به عنوان دو آمریکایی بازداشتی، خواستار آزادی فوری آنان شد.

 

سیامک و باقر نمازی تابعیت ایرانی-آمریکایی دارند و با توجه به بی‌اعتبار بودن تابعیت دوم در قوانین ایران، با آنها در حوزه قضایی کشور مانند هر ایرانی مجرم دیگری برخورد می‌شود.