افتخاری: تحریم‌ها باعث دیر پرداخت شدن طلب شیحی شد/ به شهباززاده گفتم دست نگه‌دار!


اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی, افتخاری

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران می‌گوید به دلیل تحریم‌ها باشگاهش نتوانسته پول شیحی را به موقع پرداخت کند. با این حال امیدوار است تا این مشکل حل شود.

 به گزارش ایسنا، سیدرضا افتخاری درباره محرومیت باشگاه استقلال در پنجره نقل و انتقالات زمستانی گفت: این بدهی‌ها مربوط به گذشته باشگاه است. بازیکنانی که با آنها تسویه حساب نشده است. ۵ بازیکن خارجی بوده‌اند که چهار پرونده مفتوح است. اولتیماتوم و محرومیت اخیر مربوط به عادل شیحی است. او ۴۷ هزار دلار طلبکار بوده است و وقتی نامه فیفا آمد، اعلام آمادگی جهت پرداخت پول کردیم ولی گفتیم چون تحریم هستیم، راهکاری برای پراخت به ما بدهید و آنها هم گفتند شماره وکیل این بازیکن را به شما می‌دهیم ولی آن حساب هم مشمول بحث تحریم‌ها بود. در نهایت از طریق صرافی پول را به وکیل این بازیکن دادیم ولی فیفا گفت مدارک خوانا نیست و مجددا مدارک را ارسال کردیم. بحث محرومیت که پیش آمد به دنبال لغو آن بودیم ولی پاسخی داده نشد و نهایتا نامه‌ای دیگر در این زمینه ارسال کردیم.

 

وی افزود: تقریبا هشت دسامبر بود که مسئله محرومیت به ما ابلاغ شد. زمانی هم که پول را فرستادیم در تعطیلات کریسمس بود و کمی تاخیر در رسیدن پول ایجاد شد. در نامه اخیر هم به فیفا نوشتیم که به همان دلیلی که آنها نتوانستند سیصد و هشتاد هزار و خورده‌ای دلار که ما بابت ملی‌پوشانمان در جام جهانی قبلی طلبکار هستیم را به ما بدهند، ما هم نتوانستیم این ۴۷ هزار دلار را بدهیم ولی تلاش کردیم و از طریق دیگری برای این بازیکن فرستادیم و پول پرداخت شد. در نامه نوشتیم که درخواست لغو حکم را داریم. ما یک وکیل ایتالیایی گرفته‌ایم و مدارک را برای او هم فرستادیم تا پیگیری کند. من فکر می‌کنم بهانه‌ای دست آنها نباشد و گفتیم که دلیل تاخیر همین تحریمی است که خود آنها ایجاد کرده‌اند. من امیدوارم این مسئله حل و فصل شود.

 

مدیرعامل استقلال که با رادیو ایران صحبت می‌کرد، در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا با وجود برجام هنوز تحریم‌های بانکی وجود دارد، گفت: در برخی موارد توافقاتی شده و مشکلی نیست ولی برخی محدودیت‌های بانکی بعد از برجام هنوز وجود دارد. ما حتی حاضر شدیم پول را به سفارت آلمان تحویل دهیم که قبول نکردند.

 

او در پاسخ به این سوال که چه زمانی تیموریان و جپارف می‌توانند برای استقلال به میدان بروند، عنوان کرد: این دو بازیکن آزاد هستند و هر وقت محرومیت برداشته شود، می‌توانند بازی کنند. این دو با ما قرارداد دارند و ما دو بازیکن را خارج کردیم تا آنها را جذب کردیم. باید تلاش کنیم تا آنها بتوانند به تیم اضافه شوند. آنها در حال حاضر تمرین می‌کنند. ما تمام وقت خود را گذاشته‌ایم تا پاسخ فیفا را بگیریم و به نتیجه برسیم.

 

افتخاری در پاسخ به این سوال که چرا پول شیحی را از طریق فدراسیون پرداخت نکرده و یا چرا این پول را سوئیفت نکرده است، گفت: فیفا آن پول را به فدراسیون هم نداده است و این مشکل را آنها هم دارند. اما درباره سوئیفت باید بگویم که ما انتقال خود را انجام داده‌ایم.

 

او درباره وضعیت شهباززاده بیان کرد: درباره شهباززاده باید بگویم که او دو هفته پیش با من جلسه داشت و قرار شد که بعد از کارهایش با ما مذاکره کند. قرار بود که او برگه رضایتنامه خود را بگیرد ولی به او زنگ زدم و گفتم مشکل پیش آمده و بگذار مشکل ما حل شود و بعد بیا. به شهباززاده گفتم که تامل کند.

 

مدیرعامل استقلال درباره فسخ قرارداد میثم مجیدی اظهار کرد: قرارداد مجیدی با ما فسخ شده است. او در لیست خروجی ما بود و می‌تواند در تیمی دیگر به میدان برود.

 

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت فرشید باقری به کجا رسید، گفت: با این اتفاقی که افتاده است، منصوریان کمی احتیاط می‌کند؛ چرا که شاید نتواند از آندو استفاده کند. فرشید باقری خواست رضایتنامه بگیرد ولی به او گفتم به تمرین برود، چون منصوریان بنا دارد از او استفاده کند.

 

افتخاری در پایان درباره بازی با السد عنوان کرد: ما آندو و جپارف را برای آن بازی آوردیم. تلاش می‌کنیم مشکل حل شود تا در آن بازی بتوانیم از آنها استفاده کنیم. امیدوارم بتوانیم از این دو در آن بازی استفاده کنیم.