انتخاب مدیران خارج از پژوهشگاه توهین به شعور اعضا است - توهین به پژوهشگاه مواد و انرژی

توهین به پژوهشگاه مواد و انرژی

توهین به پژوهشگاه مواد و انرژی

برگزیده ها: انتخاب مدیران خارج از پژوهشگاه توهین به شعور اعضا است

برگزیده ها انتخاب مدیران خارج از پژوهشگاه توهین به شعور اعضا است

یک فعال علمی، پژوهشی گفت: یک تفکر غیرمنطقی بر وزارت علوم حاکم شده است که برای پژوهشگاه مواد و انرژی حتما باید یک مدیر از خارج پیکره این فضای علمی بیاورند و همین امر باعث عقب ماندگی پژوهشگاه طی سال های اخیر شده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مواد و انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اعتراض نسبت به دو دستگی در وزارت علوم نسبت به پژوهشگاه مواد و انرژی تصریح کرد: برخی با ایجاد تفرقه در صدد هستند وحدت را از میان اعضای هیئت علمی پژوهشگاه خارج نمایند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

 

به گزارش برگزیده ها وی ادامه داد: یک تفکر غیرمنطقی بر وزارت علوم حاکم شده است و آن این است که برای پژوهشگاه حتما باید یک مدیر از خارج پیکره این فضای علمی آورند و همین امر باعث عقب ماندگی آن طی سال های اخیر شده است.

 

این فعال علمی، پژوهشی بی ارزشی و توهین به جایگاه اعضای هیئت علمی پژوهشگاه را نتیجه این تصمیم وزارت علوم دانست و خاطرنشان کرد: این مدیران چون از بیرون وارد فضای پژوهشگاه می شوند شناخت کامل و دقیقی از عملکرد و وظایف ندارند و این امر باعث شده است قطار علمی این مرکز پژوهشی از ریل شتاب توسعه خارج شود.

 

وی تصدیق کرد: اعضای هیئت علمی پژوهشگاه نسبت به این موضوع بارها اعتراض نموده اند و امیدوار هستند حداقل در این دوره و پس از چندین بار تصمیم اشتباه، مدیری از پیکره هیئت علمی همین مرکز انتخاب و حمایت شود.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: وزارت علوم به شعار خود مبنی بر اینکه «اعضا و هیئت علمی رئیس خود را باید خود انتخاب کنند» جامه عمل بپوشانند.

 

پژوهشگاه مواد و انرژی یکی از پژوهشگاه‌های مستقل و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران است. این پژوهشگاه از چهار پژوهشکده سرامیک، نیمه هادی‌ها، انرژی و پژوهشکده فناوری نانو و مواد پیشرفته تشکیل شده‌است که در ۱۲ گروه تخصصی به فعالیت های تحقیقاتی در زمینه های مرتبط با مواد و انرژی می پردازند.متاسفانه در سالهای اخیر مدیران این موسسه علمی بدون هماهنگی با اعضا هیئت علمی انتخاب میشوند و از آنجا که قرارداد روسای آن یکساله است ، این کار عملا تنها به پسرفت این مجموعه منجر می‌شود.


,